O picătură dintr-un ocean! OFICIAL nimeni nu știe câți consumatori de droguri sunt la Botoșani

Astfel de informații sunt oricum dinamice și greu de previzionat, la fel cum se întâmplă de altfel la consumatorii de alcool sau fumători.

 

Situația consumului de substanțe psihoactive din județul Botoșani poate fi doar estimată însă nicidecum evaluată la adevărata-i dimensiune.

 

Procurorii DIICOT susțin că la Botoșani în general se practică consumul de ocazie, cu droguri relativ ușoare. Dovadă că și acțiunile pe această linie aproape că lipsesc. Concluzionând, Botoșani poate fi considerat (încă) pe tărâm sigur.

 

Sau, în variantă agravantă, cu consumatori care sunt bine camuflați.

 

Cert este că anul acesta Centrul de Prevenire și Consiliere Antidrog a primit doar 28 de solicitări de asistență, prin ordonanțe DIICOT.

 

„Față de anul trecut, numărul acesta a crescut cu două persoane, deci nu e o creștere semnificativă. În ceea ce privește solicitările de evaluare primite de la alte instituții, anul acesta am primit un număr de șase solicitări, trei venite din partea Inspectoratului de Poliție Jutețean Botoșani, Centrul de Reținere și Arest Preventiv. Trei persoane au solicitat servicii de evaluare și trei solicitări au venit din partea Penitenciarului. Sunt mai multe comparativ cu anul trecut”,

Ana Maria Bunduc, coordonator Centrul Antidrog Botoșani

 

 

Trebuie subliniat că pe partea de evaluare, specialiștii antidrog se ocupă aproape exclusiv de persoanele care li se adresează în mod voluntar.

 

„Și totuși e o îmbunătățire. Înseamnă că oamenii conștientizează că au o problemă, poate s-au documentat mai mult, înțeleg de ce e necesar să apeleze la aceste servicii de asistență, pentru că dependența este o boală. Vreau să transmit acest mesaj. Dependența este o boală și persoanele respective nu pot să scape de această, nu pot fi recuperate dacă nu apelează la ajutor de specialitate”,

Ana Maria Bunduc, coordonator Centrul Antidrog Botoșani

 

Realitatea arată că totuși puține sunt persoanele care solicită ajutor și majoritatea consumatorilor consideră că dețin controlul situației.

 

v