O parte din autobuzele noi din Turcia duse la service cu mici defecțiuni: Mai au și mici incidente, nu sunt majore, dar ne încurcă câteodată FOTOGALERIE

O parte dintre autobuzele ISUZU, care au fost închiriate de societatea Eltrans pentru înlocuirea tramvaielor, au avut deja primul contact cu service-ul.

 

Autobuzele noi încep să aibă probleme

 

Unul dintre ele se afla în cursul zilei de joi, 13 august 2020, pe unul dintre canalele unei societăți locale care se ocupă de reparații.

 

Directorul societății Eltrans, Victor Ivănescu, se află în concediu și nu a putut fi contactat pentru declarații. Unul dintre șefii societății a confirmat că există mici probleme, dar care nu afectează transportul public local.

 

„Se remediază de către Apetrans autobuzele care mai au probleme. Ei sunt cei care au contract de service și asta e situația. Mai au și mici incidente, nu sunt majore, dar ne încurcă câteodată. Din fabrică, probabil, noi le ducem când se defectează, dar sunt din astea mărunte. Sunt câteva care s-au remediat și tot se trimit înapoi”

Ioan Comarița, șef sector SC Eltrans SA

 

Îngrijorarea exprimată ar fi pentru perioada iernii, când astfel de defecțiuni ar putea afecta graficul de transport. Însă la acest moment nu sunt înregistrate probleme majore. 

 

„Deocamdată nu, să nu fie mai rău, mai dificil, acum e vremea bună, vedem ce va fi mai încolo. Și mașinile noi se întorc în service cu miile, nu e doar la noi situația asta”,

Ioan Comarița, șef sector SC Eltrans SA

 

„Sunt mai moderne față de astea tradiționale”

 

Reprezentanții Adunării Generale a Acționarilor (AGA) susțin că nu au fost informați despre aceste mici nereguli, care oricum nu intră în sfera lor de competență.

 

„Nu ține strict de AGA acest aspect. Cel mult, poate de Consiliul de Administrație. Dar mai mult e pe partea executivă. Autobuzele fiind pe leasing, aparțin de firma de leasing și pe noi nu ne afectează financiar. Eventual doar dacă afectează la partea de traseu. Depinde, 3 din 9 poate afectează, dar dacă e câte unul nu afectează graficul de traseu. Noi am înțeles că aceste mașini au un specific al lor, inclusiv la cutia de viteze, nu foarte mulți au condus așa ceva, sunt mai moderne față de astea tradiționale, trebuie să te obișnuiești cu ele. Mai e și partea de rodaj a lor”,

Marius Oroșanu, reprezentant AGA în CA

 

Consilierul local liberal s-a interesat de situația autobuzului care se află în service și a revenit cu lămuriri. 

 

„Opt sunt în trafic garantat. Este o mașină care a fost pe service. Conform contractului de mentenanță, atunci când apare orice defecțiune pe martor, la bord, trebuie dus la service pentru mentenanță. Din ce am înțeles la autobuz este o problemă la cutia de viteze, nu schimbă așa cum trebuie partea de viteze. Și s-a sesizat, se trimite cutie de viteză nouă, o reparare ar dura prea mult și se merge pe varianta de înlocuire cu totul, pentru că este pe garanție. Asta este varianta cea mai rapidă. Tot ce înseamnă cheltuieli sunt suportate de firma de leasing”,

Marius Oroșanu, reprezentant AGA în CA

 

9 autobuze au fost închiriate pentru următorii ani de zile, cât se va implementa proiectul european de modernizare a transportului public local și se vor achiziționa noi tramvaie.

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store