O nouă metodă de fraudă online: Sunt vizați clienții unei bănci

Conducerea băncii împreună cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrag atenția celor care le folosesc serviciile să fie foarte atenți la mesajele pe care le primesc.

 

Tentativă de fraudă în numele clienților BCR. În mediul online s-au întețit atacurile de tip phishing şi risc să fie păcăliți.

 

Cei care apelează la astfel de metode copiază identitatea vizuală și elementele de design ale companiei și creează niște siteuri-clonă, care arată similar cu cel original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii, potrivit antena3.ro

 

În astfel de cazuri, este important ca utilizatorii să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea băncii, pași prin care pot identifica astfel de capcane:

 

- Verificați adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail! În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul "BCR", dar formatul oficial folosit de bancă este "[email protected]"

 

- Citiți cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții

 

- Nu deschide link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate! De obicei, banca nu solicită niciodată actualizarea datelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri

 

- Atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă.