O mare bancă din România avertizează clienții despre o nouă metodă de fraudă: Nu suntem noi/Nu cerem astfel de informații

Clienții unei mari bănci din țară sunt vizați de o nouă metodă de fraudă.

 

Date personale și cod de securitate

 

Conducerea băncii subliniază că se confruntă cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale sau bancare.

 

Potrivit CEC Bank, clienții pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că fac parte din departamentele antifraudă ale băncilor și care, sub pretextul unei plăți suspecte, cer datele de pe card și codul de securitate.

 

Chiar dacă CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri, infractorii continuă să atace. Cele mai multe tentative de fraudă online sunt de tip phishing.

 

Banca avertizează

 

Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal.

 

"Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare. Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. Nu suntem noi! Colegii noștri nu vă vor cere niciodată astfel de informații la telefon”, este mesajul de ultim moment transmis de CEC Bank.

 

Spoofing, o nouă tentativă de fraudă

 

Tentativele de fraudă de tip spoofing presupun apelarea clienților în numele anumitor companii de pe numere de telefon care par a fi identice cu cele oficiale. Atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a-și “masca” numărul real de telefon, făcându-l să apară ca și cum ar fi un număr legitim.

 

"Vă reamintim că este foarte important să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal. Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, a conchis CEC Bank.

 

În timpul apelului telefonic, aceștia se dau drept reprezentanți ai companiei respective, solicitând date personale și/sau bancare pentru a obține acces la conturi.

 

(Sursa foto: GettyImages)