O firmă din Botoșani îmbracă la patru ace bărbați din 32 de țări

Costumele la dungă reprezintă pentru sexul tare unul dintre cele mai importante articole vestimentare pe care de altfel trebuie să le aibă în garderobă, în cazul în care se ivește vreun eveniment. De asemenea, odată îmbrăcate, acestea dau o notă de extravaganță și-i oferă încredere absolută celui pe care le poartă.

 

700.000 de costume pe an pentru 32 de țări

Iată că o fabrică din Botoșani a devenit cunoscută în Europa pentru faptul că reușește să creeze costume elegante, care să fie purtate nu numai în România, cât și peste hotare.
Potrivit Ziarul Financiar, brandul de modă pentru bărbaţi Louis Purple, unul dintre cele mai cunoscute din lume intenționează să deschidă primele magazine monobrand din România în această primăvară. Astfel, compania are planificate patru unităţi după ce până în prezent hainele Louis Purple erau vândute doar în multibrandul Ego Men’s Fashion, potrivit site-ului propriu. Magazinele monobrand ale grupului francez sunt prezente în afară de ţara mamă pe un număr redus de pieţe, SUA (New York), Rusia (Moscova şi Sankt Petersburg), Cehia (Praga), Irlanda (Belfast) şi Republica Moldova (Chişinău).
Pe celelalte pieţe compania este prezentă prin intermediul parteneriatelor cu distribuitori sau cu magazine multibrand. Deşi compania nu era prezentă pe piaţa locală cu un monobrand, grupul avea de mai bine de 15 ani activităţi de producţie în nordul ţării, la Botoşani. Fabrica Formens din Botoşani, deschisă în 1999, produce astăzi 700.000 de costume pe an pentru 32 de ţări.

Pe locul cinci în topul producătorilor din Europa

Fabrica botoșăneancă se află pe locul cinci în topul producătorilor de costume din Europa, având peste 1.000 de angajaţi. La o producţie de 700.000 de costume şi la o cifră de afaceri de 37,6 milioane euro, preţul de vânzare al unui costum la poarta fabricii este de circa 55 de euro, potrivit calculelor ziarului citat. Preţul de vânzare însă în magazin este de câteva sute de euro, de chiar peste zece ori mai mare, potrivit datelor publice. Producă-torul de costume elegante a ajuns la finalul anului 2013 la afaceri de 37,6 milioane euro, cu 16% peste nivelul din 2012 şi de aproape 2,5 ori mai mari decât în 2008, ultimul an de boom economic, potrivit informaţiilor publice pe site-ul Ministerului de Finanţe.
În criză compania şi-a majorat an de an cifra de afaceri şi a angajat peste 150 de persoane, ajungând la un total de aproape 700 de salariaţi în fabrica din Botoşani, cifră ce poziţionează producătorul pe locul doi în topul celor mai mari angajatori din judeţ, după Spitalul Judeţean de Urgenţă. Compania are un punct de lucru şi la Dorohoi, în apropiere de Botoşani, iar aici lucrează 200 de oameni.
CITEȘTE:
 Cea mai profitabilă firmă - lohn cu alţii şi export în Franţa, SUA – TOPUL profitabilităţii