O fi vestea anului? Nu mai e nevoie să stăm la coadă la Finanțe 

O platformă electronică ce ar urma să fie disponibilă ar urma să aibă drept efect simplificarea și reducerea birocrației în domeniul fiscal. 

 

Ministrul finanțelor publice a dat un ordin pentru înființarea acestei platforme pentru a se reduce îngrămădeala de la ghișeele Administrației Județene a Finanțelor Publice Botoșani, și nu numai. 

”A fost publicat un ordin al ministrului finanțelor publice, este vorba despre platforma informatică PatrimVen de unde instituțiile publice pe baza unui protocol încheiat cu Ministerul Finanțelor Publice își pot lista documentele de care au nevoie pentru întocmirea a diferite dosare”
Dan Nechifor, prefectul județului Botoșani

Vor putea fi eliberate în format electronic documente precum: 

„Este vorba despre informații privitoare la bunuri (clădiri, terenuri sau autoturisme), certificate de atestare fiscală, date referitoare la situația fiscală, date referitoare la situația financiară, inclusiv adeverințe de venit”
Dan Nechifor, prefectul județului Botoșani

Functionarea sistemului este conditionata de cooperarea dintre institutiile administratiei publice centrale si locale. Principiul de la care s-a pornit este ca administratia publica centrala are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administratia publica locala este, prin natura ei, mai aproape de cetatean.

 

Concret, accesul institutiilor publice la PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic. Autoritatile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen.

 

Ministerul Finantelor precizeaza ca datele si informatiile furnizate de ANAF sunt supuse secretului fiscal, fiind pastrate in PatrimVen si utilizate cu respectarea legislatiei cu privire la securitatea datelor.