„Carnagiu” rutier la Suceava cauzat de un botoşănean

 

Ancheta în cazul tragicului accident din august 2012 de pe DN 17, la intrarea în Stroieşti dinspre Gura Humorului, când în urma impactului dintre o autocisternă şi un microbuz au murit doi oameni şi au fost răniţi alţi 18, este aproape de final, scrie Monitorul de Suceava.

Surse judiciare au precizat că expertiza judiciară solicitată în acest caz a fost finalizată zilele trecute, iar concluzia îl incriminează ca vinovat principal pe şoferul autocisternei. Dacă expertiza nu va fi contestată în scurt timp, este de aşteptat ca şoferul faţă de care s-a început urmărirea penală să fie trimis în judecată.

Un tânăr de 19 ani şi şoferul microbuzului, morţi în accident

Concluziile expertului care a analizat în detaliu condiţiile în care s-a produs accidentul sunt foarte importante, având în vedere că ancheta preliminară nu a putut stabili un vinovat cert. Reamintim, în dimineaţa zilei de 27 august 2012, un microbuz plin cu pasageri, inclusiv în picioare, care făcea curse regulate între Ciprian Porumbescu şi Suceava, a fost lovit de o autocisternă. În urma impactului, un tânăr în vârstă de 19 ani din Ciprian Porumbescu, elev la Liceul cu Program Sportiv Suceava, pasager în microbuz, a decedat pe loc. După 12 zile de agonie în spital a murit şi şoferul microbuzului, Ovidiu Ciubotaru, în vârstă de 34 de ani, din municipiul Suceava. Alte 18 persoane, toate din microbuz, au fost rănite, câteva dintre ele având nevoie de zeci de zile de îngrijiri medicale.

Şoferul autocisternei, obosit la volan, a scăpat maşina de sub control

Conform expertizei de specialitate, şoferul autocisternei, Dumitru Grămadă, din comuna Suliţa, judeţul Botoşani, într-o curbă la dreapta, în pantă, nu a adaptat viteza de deplasare la carosabilul umed. Vehiculul greu a fost scăpat de sub control, iar partea din spate a intrat în microbuzul ticsit cu oameni. În ceea ce-l priveşte pe şoferul microbuzului, cea mai gravă problemă este că acesta avea pasageri în picioare, însă acest aspect nu are legătură directă cu accidentul.
De precizat că imediat după accident anchetatorii au stabilit că şoferul autocisternei era obosit la volan. La vremea respectivă, pentru nerespectarea timpilor de repaus şi odihnă, şoferul a fost sancţionat contravenţional cu 8.000 de lei.

Foarte multe părţi vătămate care aşteaptă despăgubiri

Stabilirea vinovatului, trimiterea în judecată şi apoi stabilirea unei soluţii definitive sunt deosebit de importante în acest caz şi din punct de vedere financiar. Numărul mare de răniţi şi urmaşii decedaţilor se vor constitui mai mult ca sigur părţi vătămate în dosar şi vor cere despăgubiri şi plata cheltuielilor de spitalizare.
După acest accident foarte grav, poliţiştii rutieri au organizat mai multe acţiuni de control care au vizat transportatorii de persoane. S-au dat multe amenzi şi au fost ridicate zeci de certificate de înmatriculare. Chiar şi aşa, neregulile din transportul public de persoane, mai ales cel cu microbuze, sunt în continuare vizibile la tot pasul. Maşinile cu defecţiuni tehnice şi pasagerii luaţi în picioare, acestea sunt cele două nereguli majore care pot duce la grave accidente pe şosele. 
CITEŞTE:
 Accident mortal la Suliţa, şoferul de 27 de ani a refuzat etilotestul