Ministrul Sănătății propune ca „Educația pentru sănătate” să fie disciplină obligatorie în școli

Alexandru Rafila a precizat și un termen rezonabil până la care noua materie ar putea fi introdusă în programa școlară.

 

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a afirmat marți, 29 august 2023, că îşi doreşte ca Educaţia pentru sănătate să devină disciplină obligatorie în învățământ şi a menționat că în noua lege a învățământului aceasta este menționată alături de alte 20 de feluri de educaţie. El a precizat că un termen rezonabil până la care Educația pentru Sănătate ar putea ajunge materie în şcoli este 2024.

 

Rafila a fost întrebat, într-o conferință de presă, dacă a reușit să încheie un protocol cu Ministerul Educației legat de pericolul consumului de droguri, scrie Știri pe surse.

 

„Știți care-i problema? Noi suntem specialiști în protocoale. Eu vreau să facem în așa fel încât să existe Educația pentru sănătate ca și disciplină curriculară obligatorie. În noua lege a învățământului este menționată alături de încă vreo 20 de feluri de educație: educație civică, educație pentru circulație, financiară, antreprenorială, tot felul de alte educații. Opinia mea și cred că a tuturor celor de aici, din sală, nu știu, a presei, dar a colegilor, este că educația pentru sănătate trebuie să fie cea de la care plecăm și care trebuie să fie distinctă, nu să fie la grămadă, cu tot felul de alte materii care, sunt sigur, la rândul lor importante, dar fără sănătate, fără dezvoltarea comportamentelor preventive și a unui stil de viață sănătos, societatea noastră nu va avansa și toate celelalte elemente educaționale nu cred că vor avea impactul preconizat. Deci discuția e puțin mai largă”,

a afirmat Alexandru Rafila.

 

Rafila a adăugat că mai întâi trebuie pregătiţi profesori care să predea Educaţia pentru sănătate.

 

„Am discutat informal cu doamna ministru Deca să putem să vedem, să punem în pagină acest lucru, însă el nu poate să fie făcut peste noapte, pentru că trebuie să pregătim profesori care să facă acest lucru. Curriculele le avem pe toate, pentru fiecare grupă de vârstă, pentru că nu trebuie să uităm că abordarea din punct de vedere didactic trebuie adaptată fiecărei categorii pentru învăţământul primar, gimnazial, respectiv liceal. (…) Trebuie întâi să creăm cadrele didactice şi cadrul legal ca să existe în primul rând în curriculă, să facem training pentru cadrele didactice care predau aceste lucruri şi cred că un termen rezonabil este anul 2024”,

 a mai declarat Rafila.

 

(Sursa foto - Euronews)