Ministerul Educației vrea „alfabetizarea financiară” a elevilor: CE planuri se propun

Unele noțiuni despre gestionarea banilor sunt prezente și la gimnaziu și la liceu, în cadrul anumitor materii însă nu există o disciplină specifică pentru acest lucru.

 

Învățați să-și gestioneze banii

 

Gradul înalt de îndatorare al populației arată clar nevoia urgentă ca noile generații să știe când să ia un credit și când să economisească și să facă investiții.

 

Guvernul dezbate abia acum o strategie națională de educație financiară. Prima țintă e să extindă în programă numărul lecțiilor despre bani, începând cu nivelul primar, informează stirileprotv.ro.

 

Ligia Deca, ministrul Educației

„Gestionarea resurselor, economisirea lor sunt extrem de importante. Și probabil primul moment în care realizezi dureros acest lucru este etapa de studenție”.

 

Ceea ce poate însemna o trezire tardivă. Copiii pot fi învățați să cheltuiască în funcție de venituri încă din gimnaziu. În liceu, cei care au mers la cursurile opționale cu tentă economică deja știu cum să-și împartă banii.

 

Cum abordează profesorii subiectul?

 

Noțiunile de educație financiară nu sunt rezervate disciplinelor economie și matematică. Sunt profesori de limbi străine care insistă pe termenii legați de comerț, utili, de exemplu, în vacanțe. Alții, de sociologie, vorbesc cu elevii despre ce înseamnă împrumutul. Iar o profesoară de română le dă ca temă elevilor din fiecare generație bugetul drumului spre București pentru Dl Goe, mam’mița, mamițica și tanti Mița din Caragiale, ori planul financiar al lui Harap Alb, în călătoria spre unchiul său din basm.

 

Guvernul a pregătit și un site care-i include pe partenerii strategici, printre care Banca Națională și Protecția Consumatorului. Aici vor apărea și proiectele dedicate adulților, menite să-i învețe, de pildă, la ce sunt utile produsele bancare, ce înseamnă un credit și de ce este bine să își achite la timp taxele și impozitele când vor fi adulți.

 

(Foto: depositphotos)