Procedura de dizolvare a societății Locativa urmează să se stingă în câteva luni. Procesul de preluare al fondului locativ a fost îngreunat de ordonanțele succesive prin care au fost limitate cheltuielile din sistemul public și implicit și angajările.
Fondul locativ gestionat de Locativa înseamnă locuințe sociale, ANL-uri și spații comerciale. Toate vor reveni la Primărie urmând a fi gestionate de serviciile de specialitate ale primarului.
Una dintre ultimele etape până când SC Locativa SA ar urma să dispară cu totul și definitiv a fost votul dat de Consiliul Local în ședința extraordinară de marți, 11 martie 2025, la proiectul de hotărâre ”privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru fundamentarea modalității de gestiune a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a fondului locativ și al spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință din domeniul public și privat al Municipiului Botoșani și din domeniul privat al Statului aflat în administrarea Municipiului Botoșani, a Caietului de sarcini şi a Regulamentului serviciului”.
Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani
„În Consiliul Local s-a votat o hotărâre care privește adoptarea studiului de oportunitate, a caietului de sarcini și a modalității de gestiune a fondului locativ al Primăriei municipiului Botoșani. Și decizia a fost o gestiune directă în cadrul serviciului Patrimoniu și cu ajutorul aparatului propriu pentru tot ce administra societatea Locativa care este în dizolvare. Această dizolvare este și acum în desfășurare din cauza actelor normative care au fost emise și pe parcursul anului trecut, dar și cu aplicabilitate anul acesta. O serie de constrângeri care ne-au determinat să avem nevoie de o mai lungă perioadă de timp”,
Vor fi bani în plus pentru alte nevoi ale orașului, susține edilul șef. O dată pentru că municipalitatea va administra fondul locativ cu mai puțini angajați, față de câți erau la Locativa. Apoi dispar și multe funcții de conducere, ale celor trei directori și cinci administratori.
În bugetul Primăriei vor ajunge și chiriile care sunt achitate pentru locuințe dar și spații comerciale. La ultima categorie, se va analiza nivelul chiriilor lunare comparativ cu cele de pe piața liberă.
Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani
„Altfel spus, Primăria va gestiona tot ce a gestionat Locativa. Și bineînțeles acest lucru va conduce la o economie și la un venit suplimentar pe care-l vom realiza în primul rând prin prisma diferenței de angajați. Noi vom gestiona cu aproximativ 10 – 12 angajați activitatea pe care o avea Locativa la un moment dat cu 44 de angajați, nemaivorbind de nivelul chiriilor care va fi analizat pentru a fi în acord cu cele de pe piața liberă”,
Procedura de dizolvare a fost una de durată din cauza ordonanțelor de austeritate promovate de Guvernul României prin care au fost limitate cheltuielile. Și astfel nu s-au putut face angajări pe o parte dintre posturile necesare. Adică, în jur de 12 pentru că mare parte din activitate va fi preluată de serviciile existente.
Actualii angajați urmează să primească preavizele. Sau, cel puțin cei care au rămas pentru că au fost înregistrate și plecări dat fiind contextul.
Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani
„În câteva luni de zile o să transmitem lichidatorului că putem închide acest proces de lichidare. Când suntem organizați cu preluarea întregii activități, inclusiv cu încasarea chiriilor, a contractelor, atunci putem transmite lichidatorului că putem lichida societatea și transferul bunurilor și bineînțeles a activului, a pasivului, a societății Locativa”
Primarul s-a ferit să prefigureze un orizont de timp rămas până la lichidarea societății. Iar asta, prin prisma procedurilor legale pentru care trebuie să fie respectate termene conform legii.
Însă undeva la începutul verii, Locativa urmează să devină istorie.
AGA a votat dizolvarea societății Locativa și numirea unui lichidator