Liceul cu sexul din Dorohoi are cei mai mulți copii fugari - AFLĂ motivul

O altă problemă adusă în vederea cetăţenilor dorohoieni ieri, 18 februarie 2014, în cadrul întâlnirii membrilor ATOP la Dorohoi a fost şi cea a copiilor dispăruţi. Din diverse motive copiii părăsesc de foarte multe ori mediul familial sau cadrul instituţional în care trăiesc.

 

Dispariţiile sunt o problemă

Astfel, după expunerea bilanţului Inspectoratului Judeţean de Poliţie, cei prezenţi în sală au avut posibilitatea să adreseze întrebări şi să deschidă discuţii. Conform statisticii prezentate, există un număr mare de copii dispăruţi în judeţ care sunt căutaţi de organele abilitate. Din 217 copii care au fost declaraţi dispăruţi, 156 de copii sunt din mediul familial, 61 de dispăruţi din centrele de ocrotire, Liceul special „Ion Pillat” din Dorohoi este campion cu 29 de elevi care au plecat din internat.
„Am venit să tragem un semnal de alarmă, că dispariţiile sunt o problemă. Tratăm fiecare dispariţie ca şi cum ar fi un eveniment grav, pentru a-l găsit într-un timp cât mai scurt. 217 elevi, adică aproape în fiecare zi căutăm câte un elev şi nu putem să patrulăm pe străzi, pentru protecţia altor persoane. Nu am dat nicio sancţiune nimănui, dar anul acesta vom fi un pic mai fermi”, a afirmat Cristian Cucoreanu, şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie Botoşani.

Nu-şi găsesc locul în societate

Din cei 217 copii dispăruţi au fost identificaţi 212, cinci sunt în lucru, toţi din mediul familial pe care unităţile de Poliţie îi vor găsi cât de curând. Exemplele date de lucrătorii Inspectoratului de Poliție Judeţean Botoşani relevă faptul că cei mai mulţi elevi au un obicei înrădăcinat de a pleca de acasă. Referindu-ne la plecările voluntare din centrele de ocrotire, acestea se datorează lipsei de supraveghere a minorului şi lipsei de consilierii psihologice.
„Când vorbim de copiii care au creat anumite probleme sunt copiii cu nevoi speciale, şi nu numai a dorohoienilor, ci sunt instituţionalizaţi şi de pe raza judeţului şi din păcate foarte mulţi copiii după ce termină aceste forme de învăţământ nu-şi găsesc locul în societate şi rămân în continuare în zona noastră creând probleme de ordin social, al ordinii publice etc.”, a ţinut să precizeze primarul Dorin Alexandrescu. Din sală a intervenit şi conducerea liceului.

Trebuie să respecte programul impus de unitatea școlară

„Opţiunea şcolii este de a educa copiii cu deficienţe moderate şi severe, însă în ultima perioadă din comunele din judeţ sau din centrele de plasament au fost orientaţi către acest liceu, copiii cu deveieri de comportament. Sunt depăşiţi de vârstă, avem elevi în clasa a VI-a de 18, 20 de ani aşa că eforturile noastre sunt maxime pentru a integra aceşti elevi. Ei se adaptează cu greu la condiţiile de internat, pentru că aici un elev are program de dimineaţa până seara, şi nu ar face ceva ce i-ar place lui, ci trebuie să respecte programul impus de unitatea şcolară. Am avut şi acţiuni de prevenţie cu sprijinul Poliţiei şi care ne-a ajutat de fiecare dată când am avut probleme” a ţinut să menţioneze directorul Liceului Ion Pillat, Gabriela Apetria.
(M.A.)
CITEȘTE:
 ȘOCANT : Liceanul cu sexul de la Dorohoi și-a fugărit profesorii cu pietrele și și-a amenințat colegii cu șurubelnița