Cel puțin asta susține majoritatea pacienților care au fost internați la Spitalul Județean Mavromati Botoșani sau pe secțiile exterioare.
Fiecare pacient la momentul în care este internat primește și un chestionar de satisfacție pentru completare și în care trebuie să răspundă la mai multe întrebări.
Chestionarele de satisfacție ale pacienților sunt primite în momentul în care se face foaia de observație. Pacientul completează și apoi îl introduce în punctele amenajate de pe fiecare secție în parte.
Rezultatele sunt preluate de o comisie și prelucrate statistic de către angajații de la Direcția Județeană de Statistică (DJS) iar trimestrial sunt făcute rapoartări.
„Pacienții sunt întrebați dacă au fost însoțiți pe secție de personalul sanitar, în proporție de 87% răspunsul este afirmativ. Sunt întrebați dacă sunt mulțumiți de calitatea serviciilor medicale, răspunsurile afirmative foarte bine pentru calitatea lenjeriei – 70%, curățenie, 69%, alimentație 73%, atitudinea personalului din camera de gardă, răspunsul foarte bine 84%, calitatea îngrijirilor medicale de către medicul din salon, răspuns foarte bine – 74%, asistenți medicali – 73%, infirmieri – 73%”,
Ștefan Bercea, purtător de cuvânt Spitalul Județean
De asemenea, iată ce au mai răspuns botoșănenii:
- aprecierea amabilității și disponibilității personalului medical – medicul de salon foarte bine 79%, asistenții medicali 70%, infirmieri 70%
În trimestrul IV 2016 au completat chestionarele de satisfacție peste 2.200 de persoane din care 1.600 au fost pacienți iar restul aparținătorii acestora.
În trimestrul III au fost completat 2.900 de chestionare de satisfacție.
Doar 1% dintre pacienți au răspuns că serviciile medicale sunt nesatisfăcătoare.