Jale la Fisc : dispar trei administraţii, zeci de angajaţi concediaţi, şefi rămaşi fără funcţie

 

Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) a intrat la rândul său într-un amplu proces de reorganizare. Asemeni Gărzii Financiare şi aici se operează disponibilizări. Ele sunt însă completate de dispariţia unor unităţi.

Dispar administraţiile din trei localităţi
Astfel, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) s-a decis desfiinţarea unor administraţii financiare din judeţ, adică a celor de la Flămânzi, Truşeşti şi Suliţa. La nivelul DGFP s-a hotărât ca întreaga activitate a acestora să fie preluată de o singură administraţie financiară. “Am analizat şi tot portofoliul de agenţi economici organizaţi ca persoane fizice, persoane juridice şi instituţii publice, inclusiv toată baza de date, am hotărât să nu o dispersăm pe administraţiile de finanţe publice din Săveni, sau Dorohoi, sau Darabani, am adus-o pe Administraţia Finanţe Publice Botoşani. Deci toată activitatea este activitate de administrare venituri, nu avem activitate de trezorerie şi de inspecţie fiscală”, ne-a declarat Radu Ţurcanu, directorul executiv al DGFP.
25 oameni pleacă acasă
În paralel, Fiscului botoşănean i s-a stabilit ca număr maxim de posturi 359, faţă de cele 384. Luni a expirat termenul până la care DGFP a trebuit să trimită la ANAF proiectul noului stat de funcţii. Şeful Finanţelor a evitat să dea prea multe detalii până ce respectivul document nu primeşte viza organului ierarhic superior de la Bucureşti, însă a arătat că din momentul în care i s-a comunicat numărul maxim de posturi a decis singur ce strategie aplică pentru a se încadra în noul număr. Cum s-a decis deja desfiinţarea celor trei administraţii financiare, la acestea erau angajaţi fix 25 de oameni, din care numai patru aveau studii superioare, iar reîncadrarea lor pe alte posturi în direcţie ar fi complicat semnificativ situaţia, este foarte posibil să se renunţe la aceştia. „În condiţiile date probabil vor pleca acasă cei 25 din teritoriu şi am îmbunătăţit cumva activitatea de colectare şi executare silită de la Administraţia de Finanţe Publice a municipiului Botoşani prin mutarea definitivă a opt persoane de pe inspecţie fiscală şi trezorerie, de pe serviciile independente, dar nici aşa nu sunt suficienţi”, ne-a mai spus Radu Ţurcanu.
Şefi afectaţi de reorganizare
Prin reorganizarea aflată în curs dispar totodată şi mai multe funcţii de şef de servicii şi de birouri. „În acest moment, prin reducerea numărului de posturi pe total, s-au redus şi funcţiile de conducere pentru că trebuie să ne încadrăm în 12%. 12% la 384 însemna un număr de funcţii de conducere, iar acum 12% la 359 înseamnă alt număr”, a arătat directorul executiv al DGFP. El a refuzat însă să spună despre ce posturi anume este vorba până ce nu i se aprobă proiectul de stat de personal. Deja la intrarea în instituţie s-au postat anunţuri prin care constribuabilii sunt anunţaţi de deciziile luate.