Un etaj e liber, dar funcţionarii sînt îngrămădiţi în alte birouri
Aproximativ 85 de angajaţi ai Casei Judeţene de Pensii îşi desfăşoară activitatea în doar cîteva birouri care le au la dispoziţie în clădirea în care a funcţionat fosta Direcţie a Muncii şi care se află în prezent în administrarea Ministerului Muncii. Şi asta în condiţiile în care, cu un etaj mai sus, spaţiul în care a funcţionat Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă a rămas pustiu şi practic nimeni nu se foloseşte de acel palier.
Întrucît chiar şi conducerea CJP a recunoscut că în prezent angajaţii instituţiei lucrează în condiţii nu tocmai confortabile, s-au făcut demersuri pentru ca etajul trei al clădirii să fie preluat de Casa de Pensii.
„S-a făcut o adresă la Ministerul Muncii pentru că este o clădire subordonată acestui for central prin care s-a solicitat efectuarea unor demersuri pentru încheierea unui protocol prin care noi să preluăm acel spaţiu, avînd în vedere că instituţia noastră are un număr de 84 de angajaţi care muncesc în cîteva birouri, stau înghesuiţi cîte saşe-şapte într-un birou, deci practic acel spaţiu ne este cu atît mai benefic dacă îl obţinem”, a declarat Ştefan Dodiţă, director coordonator Casa Judeţeană de Pensii.
AJPS : Se pot muta şi mîine
De cealaltă parte însă, fostul şef al Agenţiei Judeţene de Prestaţii Sociale susţine că angajaţii CJP se pot muta în spaţiul în care a funcţionat AJOFM chiar şi mîine, întrucît acest protocol ar putea fi semnat oricînd în cazul în care conducerea Casei de Pensii face dovada că dispune de banii necesari pentru amenajare.
„Chiar şi astăzi poate fi semnat acel protocol, singura condiţie este ca ei să facă dovada că dispun de fondurile necesare pentru amenajarea acelui spaţiu, care va rămîne tot în administrarea AJPS, adică a Ministerului Muncii”, a declarat Radu Drăguş, fost director AJPS.
CJP : Vrem să ne mutăm, dar nu avem bani
Situaţia devine complicată însă din acest moment întrucît conducerea CJP susţine că, deocamdată, nu şi-a finalizat bugetul şi nu are idee cam cît ar costa amenajarea acelui palier. „A fost o echipă astăzi care a evaluat acel spaţiu. Aatăzi, noi practic avem nevoie de o firmă specializată pe trei servicii : cablare, construcţii şi dotări. Urmează să primim oferte în acest sens şi să organizăm o licitaţie. La acest moment nu ştiu cît ar costa aceste lucrări şi nici ce oferte vom primi”, a mai declarat Ştefan Dodiţă. O altă problemă pînă la o eventuală mutare ar fi alocarea de fonduri necesare pentru amintitele lucrări de la Casa Naţională de Pensii şi Asigurări Sociale (CNPAS). Odată cu finalizarea bugetului şi totodată în momentul în care va fi ştiută şi suma necesară pentru amenajarea acelui spaţiu, aceşti bani vor fi solicitaţi de la nivel central. Deocamdată însă, nu se ştie dacă, în vremuri de criză financiară, solicitarea va fi şi onorată.
Visuri imobiliare la AJOFM
Un alt spaţiu care a rămas nefolosit şi în prezent are lacăte pe uşă este Centrul de Formare Profesională subordonat AJOFM şi situat pe Pietonalul Unirii. Respectiva clădire se află în continuare în administrarea acestei instituţii, iar actuala conducere are cîteva planuri măreţe privitoare la acel imobil, care însă depind tot de latura financiară.
„Aş vrea să fac acolo tot un fel de centru de formare profesională, ceva ce am văzut eu în alte agenţii, dar acum să vedem în funcţie de ce bani o să avem alocaţi în acest sens, mai ales că acea clădire este o clădire istorică şi avem nevoie de ceva avize suplimentare pentru reabilitare”, a declarat Sorin Şologon, director coordonator AJOFM. Practic, după ce s-au cheltuit vreo două milioane de lei numai cu amenajarea clădirii din strada col. Tomoroveanu, pe care o are în întregime la dispoziţie, directorul AJOFM visează să facă în spaţiul de pe Pietonalul Unirii un centru de formare profesională a şomerilor de tip european, care se doreşte a veni în sprijinul acestora în a se reintegra pe piaţa forţei de muncă.
Gabriela ERDIC