Interes scăzut pentru „opţionalul cu banii” în şcolile din Botoşani

Într-o lume controlată de capital, elevii trebuie să înveţe economie de la vârste fragede. Este mesajul profesorilor şi sociologilor, iar statisticile arată că au dreptate. În prezent, există o ruptură dramatică între regiuni.

 

În timp ce la Cluj jumătate dintre elevi participă la cursuri opţionale de educaţie financiară, în sud-estul ţării dacă vorbim despre 10%. Situaţia este şi mai gravă, în Moldova, informează Pro Tv. În judeţul Cluj, opţionalul de educaţie financiară este cel mai căutat de părinţi. Peste 2700 de preşcolari din grupele mijlocii şi mici învaţă prin joc noţiuni de bază: ce înseamnă banii, cum îi folosim, dar mai ales că totul se obţine prin muncă.

 

În sudul ţării, la Constanța, doar 10% dintre cei mici fac primii paşi pentru a învăţa economie. Profesorii spun că în doar câteva ore, elevii de clasa a 3-a i-au uimit.

 

Alessia: “Eu mi-am deschis un târg de limonada şi am obţinut bani.” 

 

Reporter: “Cum? Cine a băut limonada ta?” 

Alessia: “Le-am dat oamenilor de pe stradă”

Elev: “Eu îmi câştig bănuţii mei din şah, cel mai mult. Şi dacă mă clasez în primele trei locuri câştig o sumă de bani.”

 

Din păcate, în Moldova, procentul elevilor care fac opțional educaţie financiară este şi mai mic. În Botoşani atinge doar 3 la sută. Părinţii au optat în numele copiilor pentru religie şi ştiinţele naturii.

 

Reporter: “De ce interesul atât de scăzut pentru acest opţional?”

 

Inspector şcolar, Ciprian Manolache, purtător de cuvat al ISJ Botoşani: “Probabil din cauza faptului că opţionalul este ales de părinţi împreună cu copiii lor.”

Conferențiar universitar Răzvan Mustață, decan Facultatea de Ştiinţe Economice Cluj:

”Învăţarea unor concepte şi a unor mecanisme de gestiune financiară încă din şcoala primară este o chestiune excepţională abilităţile dezvoltate în perioada respectivă se vor reflecta atât în gestiunea banilor proprii cât şi în raţionamentele şi în gestiunea tuturor activităţilor personale.”

Potrivit unui studiu al Platformei de Educaţie Financiară, în 2016 ţara noastră era pe ultimul loc în Uniunea Europeană prinvind educaţia financiară şi pe 123 în lume. Aproape jumătate dintre romanii adulţi nu sunt familiarizaţi cu sistemul bancar.

 
download from google play download from apple store