Un botoșănean a rămas fără 1 milion de lei în cont după o înșelăciune de proporții, escrocii l-au ținut de vorbă TREI ore  

Bărbatul a sunat la Poliție când a realizat că a fost vorba despre o înșelăciune. 

 

 

Pe 7 mai, un bărbat din municipiul Botoșani a sesizat, prin apel 112, faptul că i-au fost sustrași din cont 1.000.000 de lei.

 

Din verificările efectuate a reieșit că acesta a fost victima infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos. Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania și care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacții către platforme online. 

 

I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăți neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o țară străină. Bărbatul a verificat contul și a constatat că nu lipseau bani.

 

A doua zi, a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparține Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda „spoofing”. De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii și că este necesară aplicarea unor „măsuri de securitate”.

 

Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicații de tipremote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon și autorizarea unei plăți în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.

 

În momentul efectuării tranzacției, victima a fost contactată de reprezentanții reali ai 

băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susținând că este vorba despre un robot automat.

 

Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore și abia după acest timp victima a realizat că este înșelată.