Noua taxă pe poluare: Cât te va costa să deții o mașină veche 

Autoritățile române pregătesc o nouă taxă anuală pentru șoferii cu mașini vechi, menită să combată importurile masive de autoturisme rulate și poluante.

 

O nouă măsură pentru combaterea poluării

 

 

Autoritățile române iau măsuri pentru a combate importurile masive de autoturisme rulate și poluante. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) propune introducerea unui impozit anual diferențiat în funcție de norma de poluare și anul de fabricație al autoturismelor. Această inițiativă vine ca răspuns la creșterea semnificativă a importurilor de mașini vechi, multe dintre ele cu un grad ridicat de poluare.

În prezent, 64% dintre autoturismele rulate importate în România sunt mai vechi de 10 ani, ceea ce contribuie la poluarea excesivă și la creșterea emisiilor nocive în marile orașe. APIA atrage atenția asupra impactului negativ pe care aceste vehicule îl au asupra sănătății publice și a mediului.

 

Impozitul anual în funcție de vechimea și norma de poluare a mașinii

 

 

Conform propunerii APIA, noul impozit va fi calculat în funcție de anul de fabricație și de norma de poluare Euro a fiecărui autoturism. Cu cât un vehicul este mai vechi și mai poluant, cu atât impozitul anual va fi mai mare. Măsura are ca scop descurajarea importurilor de mașini vechi și stimularea achiziției de vehicule mai noi și mai puțin poluante, potrivit playtech.ro

 

Mai jos este un tabel orientativ cu taxele propuse pentru fiecare categorie de vehicule:

 

Norma de poluareAn fabricațieTaxă anuală estimată
Euro 62015-prezent50-100 lei
Euro 52010-2014200-300 lei
Euro 42005-2009400-500 lei
Euro 32000-2004700-800 lei
Euro 21996-19991000-1200 lei
Euro 1 sau Non-Euroînainte de 19961500-2000 lei

 

Impactul noii taxe asupra șoferilor români

 

 

Această măsură ar putea avea un impact considerabil asupra șoferilor care dețin vehicule vechi. Pe de o parte, aceștia vor fi obligați să plătească sume mai mari pentru impozit, ceea ce ar putea descuraja deținerea și utilizarea mașinilor poluante. Pe de altă parte, autoritățile iau în calcul și introducerea unor stimulente pentru achiziția de vehicule mai ecologice, prin programe precum Rabla Clasic și Rabla Plus.

 

Industria auto românească este una dintre cele mai dinamice din regiune, iar APIA susține că noile măsuri fiscale sunt necesare pentru a asigura o piață mai echilibrată și mai puțin poluantă. În timp ce proprietarii de mașini vechi vor resimți noile taxe, scopul final este protejarea sănătății publice și îmbunătățirea calității aerului în orașe.

 

(Sursa foto: playtech.ro)