În contextul identificării celor mai bune soluții pentru dezvoltarea județului Botoșani și transformarea vămii Racovăț într-o perlă dintre granițe, noi promisiuni au fost lansate de la microfon la redeschiderea punctului de frontieră care a avut loc vineri dimineață.
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean a fost persoana care și-a asumat aceste planuri de viitor prin crearea unei infrastructuri de calitate atât pe partea rutieră cât și pe linie feroviară.
„Este și demersul pe care l-am făcut, prin modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași – Dorohoi – Leorda și Botoșani – Leorda - Verești. Am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui centru intermodal la Bucecea. Orașul Bucecea, care se află la intersecția mai multor căi de transport importante, având o poziție strategică în actualul context geopolitic și mai ales ținându-se cont de realizarea coridoarelor verzi de transport care în viitor vor fi folosite pentru reconstrucția țării aflată în război”,
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani
Un centru intermodal este de fapt o corelare a transportului urban cu cel extern și feroviar. Practic se dorește construirea unui hub internațional de mărfuri în orașul Bucecea care să fie ulterior direcționat către destinații din alte state de pe teritoriul UE.
„Gara Bucecea, unde ar fi putea fi dezvoltat acest centru intermodal ,se află la 5 km de viitorul drum expres, la 25 de km de Suceava, 25 de km de Botoșani și la 50 km față de vama de la Siret și tot la 50 de km de vama de la Racovăț”,
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani
Transportul feroviar este considerat a fi cel mai pretabil pentru exportul de marfă din Ucraina către țările europene, din acest motiv dorindu-se reabilitarea tronsoanelor de cale ferată sus amintite.