Este cazul mai multor angajati din sistemul bugetar care desi au optat pentru masura luarii de zile libere neplatite in vederea diminuarii cheltuielilor din buget, vor trebui sa se prezinte la serviciu.
O astfel de situatie se regaseste la Casa Judeteana de Pensii care are in structura un numar de putin peste 80 de salariati.
Dintre acestia, doar un sfert vor sta efectiv acasa in mini-concediul fara plata, intrucat majoritatea lucreaza direct cu publicul sau sunt nevoiti prin atributiile de serviciu sa asigure continuitatea activitatii din cadrul institutiei.
Astfel, in principiu, practic toti angajatii CJP au semnat pentru 3 zile libere in luna noiembrie si 4 pentru luna decembrie pentru care nu vor fi platiti, insa cu program normal de lucru.
“
Au fost date trei zile lucratoare libere cu acordul salariatilor si cu asigurarea continuitatii activitatii din cadrul institutiei in a nu se crea sincope mai ales in zonele de relatii cu publicul, in activitatea de preluare a dosarelor de pensionare, inclusiv in colectarea asigurarilor sociale sau a declaratiilor de asigurare. Insa din cauza deficitului de personal in pe anumite sectoare, majoritatea angajatilor vor trebui sa vina la munca si sa lucreze normal”, a declarat
Catalin Dupir, purtator de cuvant CJP.
Aceeasi situatie se regaseste de altfel si in cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, unde activeaza un numar de 6 comisari care au acceptat zilele libere neplatite,
dar care insa datorita controalelor tematice pe care trebuie sa le desfasoare in aceasta perioada se vor prezenta la serviciu.
“
Am cazut de acord cu angajatii ca aceste zile libere sa fie luate ulterior, in functie de fiecare cum va avea nevoie, in perioada asta activitatea din institutia noastra este una intensa si nu ne permitem sa stam acasa, angajatii au dat dovada de maturitate si au acceptat aceasta situatie”, a declarat
Alexandru Zarug, director coordonator CJPC.
Si la Comisariatul Judetean al Garzii Mediu unde numarul comisarilor este limitat s-a luat aceasta masura de diminuare a cheltuielilor, urmand ca angajatii sa isi ia liber prin rotatie pentru a nu fi perturbata activitatea institutiei.
“
Toti angajatii Comisariatului Judetean vor avea o reducere salariala de 15,5% pentru patru zile fara plata in luna noiembrie si tot atatea zile in luna decembrie, tinand cont ca numarul angajatilor este redus fiecare comisar si-a facut un grafic cu privire la repartizarea acestor zile, fiecare lunadu-si cate doua zile pe saptamina, in saptamini diferite de la un comisar la altul”, a declarat Rodica Zelinca, director coordonator CJGM.
Situatia a fost totodata acceptata si de cei aproape 20 de salariati din cadrul Directiei Muncii si Protectiei Sociale care la randul lor au optat pentru concediu fara plata care consta in 3 zile libere in luna noiembrie, respectiv 4 pentru decembrie.
“
Varianta aleasa de angajatii Directiei Muncii a fost de reducere a cheltuielilor din buget cu 15,5%, ceea ce a dus la 26 de ore libere in noiembrie si aproximativ 36 in luna decembrie, iar angajatii au avut posibilitatea de a opta pentru luarea acestor zile libere in asa fel incat sa fie asigurata continuitatea activitatii din cadrul Directiei Muncii”, a afirmat si
Radu Dragus, director coordonator DMPS.