„Ieftinire” de la Modern Calor : facturi de trei ori mai mari pentru un botoşănean

 

Un botoşănean a fost pus în această iarnă să achite la căldură, în medie, de trei ori mai mult faţă de iarnă precedentă. Omul locuieşte într-un bloc de pe Pietonalul Unirii şi a rămas „interzis” când au început să îi vină facturile pentru actualul sezon rece. Şi asta pentru că diferenţele faţă de cele din iarna precedetnă sunt realmente uriaşe.
bloc Unirii
De la 63 de lei la 259 de lei
După cum se poate vedea şi în fotocopia de mai jos, care i-a fost eliberată de asociaţia de proprietari 2 (foto sediu dreapta jos) din municipiu, la care este arondat, cel mai mare salt s-a înregistrat în luna noiembrie, de la 63,41 de lei în 2009 la nici mai mult, nici mai puţin de 259,8 lei în noiembrie anul precedent. Practic, creşterea este de patru ori mai mare. Şi asta într-un singur an de zile şi, mai ales, în condiţiile în care SC Modern Calor SA cheltuie în acest an sute de milioane de lei vechi pentru o campanie virulentă de publicitate prin care susţine că energia termică în sistem centralizat s-a… ieftinit. "Eu când plătesc cu 400% mai mult unde e ieftineala?", întreabă botoşăneanul. Şi în celelalte luni de iarnă locatarului blocului U 11 de pe Pietonalul Unirii i s-au facturat sume considerabil peste cele din anteriorul sezon rece. În decembrie costurile au fost de 2,6 ori mai mari decât în luna similară din 2009, iar în ianuarie de 2,8 ori mai mari.
364,39 de lei căldura "ieftinită" pe o lună
Astfel, în luna decembrie, pentru un apartamente cu două camere de numai 52 metri pătraţi locatarului i s-a cerut să achite 364,39 de lei, adică spre 100 de euro. asociatia 2El locuieşte, ce-i drept, într-o scară cu zece apartamente, din care numai două, al său şi al unui vecin, mai sunt încă racordate la sistemul centralizat de încălzire. Problema este însă că acelaşi lucru era valabil şi în iarna 2009/2010, faţă de care facturile s-au scumpit într-un asemenea hal. „Sunt exact aceleaşi condiţii ca iarna trecută. Atunci tot aşa mai erau două apartamente, din care unul cu repartitoare al vecinului şi al meu fără fiindcă, pentru câteva sute de mii de lei în minus, nu mi-a convenit să îmi pun repartitoare”, ne-a declarat botoşăneanul care a dorit să îşi păstreze anonimatul.
"Ştiu ce s-a întâmplat acolo, dar nu pot să vă spun"
Botoşăneanul în cauză nu are contract cu SC Modern Calor SA, iar căldura o plăteşte în continuare prin asociaţia nr.2. Ca atare, ne-am deplasat la sediul acesteia pentru a cere detalii de la preşedintele Radu Cenuşă cu privire la motivele care au stat la baza unei asemenea majorări a facturilor. Acesta nu se afla acolo şi nici la telefon nu a răspuns. În schimb, la faţa locului era contabilul asociaţiei. „Eu ştiu ce s-a întâmplat acolo, dar nu pot să vă spun”, ne-a declarat Liliana Harabagiu, administratorul-contabil al asociaţiei. Ea ne-a dat însă asigurări că facturarea, care este realizată de fapt prin intermediul firmei Elsaco, este una cât se poate de exactă şi nu poate fi contestată. Neoficial, motivul creşterii uriaşe a cheltuielilor cu căldura ar fi că în precedentul sezon rece scara respectivă şi încă una alăturată erau prevăzute cu un singur gigacalorimetru. Ultimii locatari branşaţi la sistemul centralizat din cealaltă scară au renunţat între timp la serviciile Termica – Modern Calor, astfel încât toate cheltuielile aferente furnizării s-ar răsfrânge celor doi locatari din scara D. 

adeverinat asociatie