Și-a comandat de băut, dar a căzut în capcană: VEZI cum sunt fraieriți clienții de barmani și ospătari

Andrei este un botoșănean care a rămas cu un gust amar după ce a ieșit în oraș să petreacă cu prietenii, undeva la începutul lui ianuarie. A băut câteva pahare cu băieții și a mai încercat unul, dar mare i-a fost mirarea când a constatat că prețul aceleiași băuturi crescuse... în câteva minute.

 

Concret, Andrei a pățit ceea ce pățesc poate sute de clienți în baruri, a fost înșelat la preț. „Am băut cu un prieten trei shot-uri de la unul dintre barmani, la zece lei. După astea trei, vin să mai luăm câte unul, și dau peste un barman mai cu barbă, așa, și îmi ia 14 lei. Nu puteam să mă abțin și am comentat, și îi zic că am mai luat trei de la ceilalți și a fost zece lei, la el de ce e 14? Și răspunsul lui a fost că nu are cum, că sunt eu beat”, a postat băiatul pe pagina sa de Facebook, imediat după episodul dintr-un pub din Botoșani.

Andrei este un caz fericit, totuși, asta pentru că a fost atent, a studiat prețurile și nu s-a lăsat înșelat de tertipurile barmanilor. Sunt însă mulți alți clienți care pleacă cu buzunarele mai ușoare decât ar trebui după o chermeză la bar, asta pentru că nu dau importanță notei de plată ori prețurilor afișate pe meniu. Plecând de la semnalul de alarmă tras de Andrei, reporterii de la Botoșăneanul au stat de vorbă cu patronul unui pub din Botoșani, care a preferat să își păstreze anonimatul.

Acesta a precizat că este la curent cu metodele inventive ale ospătarilor și barmanilor de a-și trage foloase bănești prin tot felul de metode, dar că în ceea ce privește propria „pădure”, acesta a scăpat de uscăciuni.

Tot acesta a subliniat importanța atenției în întreg procesul de preluare a comenzii și citire a notei de plată. „Clienții au meniul pe masă, știu din start cât urmează să plătească, pot estima suma, cel puțin. Și apoi, toată operațiunea este transparentă, la sfârșit li se aduce nota de plată, o pot confrunta cu prețurile din meniu. Au atâtea pârghii prin care se pot proteja de această înșelăciune. Este posibil ca ospătarii să încerce, dar clienții îi pot opri”, a explicat afaceristul. Tot acesta a remarcat și că multe dintre „înșelăciuni” nu sunt decât scăpări ale celor care servesc la masă sau la bar - aglomerația, oboseala, lipsa de experiență, printre principalii vinovați, consideră acesta.

Postarea lui Andrei pe Facebook a stârnit o mulțime de comentarii în contradictoriu, însă a scos la iveală și alte persoane care au căzut în aceeași capcană, în localuri diferite din Botoșani.

(C.B.)

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:41736:Să curgă bacșișurile! Botoșănenii nu vor mai primi bon pentru răsplata unui serviciu ]]