Guvernul face autostradă prin Suceava şi Siret, Botoşani – nici 1 km de autostradă până în 2020

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa anul acesta licitaţii pentru studiile de fezabilitate a aproape 1.800 de kilometri de autostrăzi. Cu o singură excepţie, Sibiu – Piteşti, toate SF-urile vor avea ca termen de realizare patru luni.

 


Botoşani şi Vaslui, singurele judeţe din Moldova care rămân fără autostradă

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a prezentat marţi, la summitului „Infrastructura naţională şi locală - soluţii pentru prezent şi viitor“, planurile privind construcţia de autostrăzi până în 2020. Printre tronsoanele care vor fi finanţate din acciza la combustibil se regăsesc şi Târgu Mureş – Târgu Neamţ – 211 kilometri şi Paşcani – Suceava – Siret – 100 km.
„Inaugurarea unui tronson de autostrăzi echivalează cu o victorie pe un front de război“, a spus Dan Şova.
El a adăugat că până în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostrăzi, aproape 90% din acestea reţea urmând să fie gata mai devreme, în 2018, odată cu aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire.
Nici un kilometru de autostradă nu va străbate judeţul Botoşani, summit-ul de marţi confirmând informaţiile anterioare pe care Botoşăneanul  le-a prezentat în lunile decembrie şi ianuarie.

Drum strategic

Autostrada prin Siret este sprijinită puternic inclusiv de Opoziţia din Suceava.
Sâmbătă, cu trei zile înainte de prezentarea planului de construcţie a autostrăzilor, secretarul general al PDL, Gheorghe Flutur a declarat, că România are o oportunitate de a obţine finanţare europeană pentru autostrada nord-sud pe coridorul IX şi a solicitat ministrului Transporturilor, Dan Şova, să o includă în masterplanul de transporturi.
Flutur a declarat pentru Mediafax ca situaţia din estul Europei şi deschiderea Uniunii Europene spre ţări precum Ucraina şi Republica Moldova reprezintă acum, mai mult ca oricând, o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud, pe coridorul pan-european IX, care leagă Marea Baltică de Marea Neagră prin Polonia, Ucraina şi România.
Liderul democrat-liberal a menţionată că, această autostradă poate fi finanţată prin accesarea de fonduri europene prin Programul TEN-T, iar autorităţile române vor trebui să aloce în acest an cel puţin cinci milioane de lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate.
CLICK ŞI VEZI ÎN DETALIU HARTA PROIECTELOR DE AUTOSTRĂZI

Gheorghe Flutur cere sprijinul tuturor parlamentarilor din Moldova

"Este o oportunitate şi nu trebuie ratată. Se observă că ţările din Europa de Vest se uită cu mai multe atenţie şi vor trata cu prioritate această zonă pentru crearea infrastructurii de transport pe graniţa de est a Uniunii Europene. Nu o zonă săracă, ci una dezvoltată economic înseamnă securitate la graniţa de est a UE. De aceea, autorităţile române trebuie să se grăbească, să includă proiectul în masterplanul de transport şi să asigure şi finanţarea studiului de fezabiliate", a declarat Gheorghe Flutur.
Senatorul de Suceava a menţionat că va cere tuturor parlamentarilor din judeţele Moldovei să se constituie într-un grup de sprijin al proiectului pentru ca investiţia să fie finanţată.
Autostrada nord-sud care sa unească Marea Baltică de Marea Neagra ar urma să fie construita pe traseul E 85, de la Mărăşeşti spre Siret, apoi prin Cernăuţi, Ternopil şi să fie conectată la autostrada Cracovia-Lvov-Kiev.
CITEŞTE ŞI:
Guvernul face autostradă Bucureşti - Moldova până la Suceava, Botoşani OUT