Furnizorul de apă, somat să factureze oamenilor pierderile din bloc

 

Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) solicită noului operator de apă să factureze populaţia la nivelul contorului de bloc.
Prezent sîmbătă la Botoşani, Dorin Alexandru, directorul adjunct al ANRSC, a arătat că legislaţia în vigoare prevede că apometrele din apartamente reprezintă doar mijloace de repartizare a consumului între familii, dar că acestea trebuie să suporte şi diferenţa între suma indecşilor acestor contori şi cel indicat de totalizatorul de bloc. „Nova Apaserv trebuie să respecte legislaţia, să nu păţească la fel ca Apa Grup. Apa Grup a intrat în incapacitate de plată, în faliment, tocmai ca urmare a modului greşit de facturare”, a declarat reprezentantul ANRSC. Acesta a arătat că, pentru o stabilire cît mai exactă a consumului, este necesară implicarea asociaţiilor de proprietari, care prin intermediul administratorului să citească în aceeaşi zi atît contorul de bloc, cît şi apometrele de apartament. „Condominiul este unitatea de măsură în cazul serviciului de apă. Facturarea trebuie să reprezinte consumul real al condominiului”, a mai afirmat Alexandru. Acesta susţine că în oraşe din Moldova în care s-a implementat acest sistem de facturare, precum Iaşi, Suceava sau Piatra Neamţ, operatorii funcţionează cu profit.