Afacerea din Botoșani care a devenit un exemplu pentru România: Dragi fermieri, în loc să vindeţi fermele pe Facebook, mai bine…

Striviţi între secetă, inputuri mai scumpe şi preţuri mai mici pentru laptele şi carnea lor, mai mulţi fermieri români încep să îşi vândă afacerile pentru că nu mai fac faţă în anul Covid.

 

”Dragi fermieri, în loc să vindeţi fermele pe Facebook, mai bine vă asociaţi, luaţi fonduri europene şi produceţi lactate, carne sau chiar mâncare gătită, pe care să le vindeţi pe Instagram şi TikTok”, scrie Alex Ciutacu, jurnalist la Ziarul Financiar. Comentariul vine după ce publicația a atras atenția că „zootehnia României este la pământ, fermierii îşi vând fermele de vaci pe Facebook şi pe Olx”.

 

”Problema zootehniei reflectă o problemă mult mai mare a economiei româneşti: exportăm materie primă şi nu scoatem din ferme, din fabrici destule produse finite, cu valoare adăugată mai mare. Asocierea ar putea fi răspunsul la întrebarea „ce fac cu afacerea mea”, înainte de a lua hotărârea de a o vinde. Dragi fermieri, în loc să vindeţi fermele pe Facebook, mai bine vă asociaţi, luaţi fonduri europene şi produceţi lactate, carne sau chiar mâncare gătită, pe care să le vindeţi pe Instagram şi pe TikTok, pe platforme online şi prin platformele altor producători”,

Alex Ciutacu, jurnalist la Ziarul Financiar

 

 

”Dacă familia Şfabu din Botoşani nu ar fi început producţia de lactate pentru că…”

 

Pentru aceasta, spune jurnalistul, ”nu trebuie să ştiţi deja să produceţi lactate, vă puteţi asocia cu alţi fermieri care ştiu, sau cu producători care nu au ferme şi cumpără materia primă de la fermieri locali”.

 

Cum este familia Şfabu din Botoşani – producătorul caşcavalului de Săveni, este exemplul prezentat.

 

”Sau vă puteţi asocia cu producători de produse din carne şi să lansaţi noi produse împreună, întrucât ei au deja cunoştinţele necesare. Ori chiar să vă asociaţi între voi şi să învăţaţi să produceţi împreună. Cererea/piaţa de desfacere pot fi generate prin branding, marketing şi promovare, iar platformele online vă dau cea mai bună oportunitate din ultimii ani”,

Alex Ciutacu, jurnalist la Ziarul Financiar

 

A aștepta sau a găsi scuze nu este o soluție.

 

”Dacă familia Şfabu din Botoşani nu ar fi început producţia de lactate pentru că nu avea ferme sau dacă băieţii din Sibiu nu ar construit un brand de mezeluri din acelaşi motiv, economia României ar fi avut de pierdut. Aşa cum are de pierdut când voi vă vindeţi fermele. Sigur, rămâne problema capitalului. Însă aici există variante de finanţare fie prin fonduri europene, fie prin credit bancar, fie printr-un mix între cele două”,

Alex Ciutacu, jurnalist la Ziarul Financiar

 

 

”Online-ul vă poate da o nouă viaţă”

 

Guvernul trebuie să ia măsuri. Măsuri care să ofere pârghiile necesare pentru câţiva ani.

 

Cu toate acestea, facilităţile Guvernului sunt limitate de cele mai multe ori, iar sprijinul acordat în modul de avarie nu generează premise pentru creşteri viitoare, ci doar rezolvă o problemă imediată.

 

”Da, Ministerul Agriculturii ar trebui să ia măsuri prin care să vă încurajeze să vă asociaţi. Poate Guvernul ar trebui să ofere un serviciu profesionist de consultanţă de business, în parteneriat cu specialiştii din privat, astfel încât fiecare dintre voi să poată suna gratuit un specialist când are nevoie de îndrumare. Da, poate acelaşi Guvern ar trebui să vă ajute cu fonduri pentru trecerea de la producător de materie primă la producător de produs finit. Un altfel de Start-Up Nation, dar pentru fermieri. Bani acordaţi cu obiective, ţinte, verificări.

Dragi fermieri, sunteţi în prima linie în lupta cu criza, din punct de vedere economic. Avem nevoie ca voi să rezistaţi, să vă asociaţi şi să creşteţi.

Online-ul vă poate da o nouă viaţă”,

Alex Ciutacu, jurnalist la Ziarul Financiar

 

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store