EXCLUSIV: Vama Racovăţ, punct şi de la capăt cu sesizare penală

Joi a participat la Botoşani, la închiderea proiectului „Infrastructură de calitate în zona transfrontalieră judeţul Botoşani – Raionul Herţa” şi directorul Direcţiei Regionale Vamale (DRV) Iaşi, care are în subordine şi fostul Birou Vamal Racovăţ. Botoşănean la origini, Ioan Pintilei a dat asigurări că lucrările la Vama Racovăţ, închise în urma cu mai mulţi ani din cauza unor neînţelegeri cu constructorul, vor fi reluate cât de curând.

 


Se lucrează la documentaţia pentru licitaţie

În prezent se lucrează la documentaţia de licitaţie care va fi lansată pe SEAP – Sistemul Electornic de Achiziţii Publice.
„Într-adevăr, a fost un incident cu firma de construcţii, noi am făcut o expertiză tehnică pe Vama Racovăţ, chiar m-am implicat în problema asta, am înaintat problema către eşaloanele superioare, a ajuns pe masa ministrului, chiar a ministrului de Finanţe, a dat soluţia ca Vama că continue lucrările în alt proiect şi suntem pe drumul cel bun în implementarea noului proiect şi darea în folosinţă”, a declarat Ioan Pintilei (foto) în exclusivitate pentru Botoşăneanul.

A mai rămas 20% din investiţie

DRV are la dispoziţie fonduri pentru această investiţie încă neutilizate din cauza întreruperii lucrărilor, suma necesară estimată pentru finalizare fiind de ceva peste 1 milion de lei. Banii ar urma să fie utilizaţi pentru restul de 20%, cât a mai rămas de executat din proiectul iniţial. Practic, s-a reziliat contractul cu societatea comercială care a efectuat 80% din lucrare, iar la licitaţie va fi stabilită firma care va termina lucrările.
„Ei au intrat în insolvenţă, au ieşit din insolvenţă, am avut nişte probleme cu ei. S-a făcut şi o sesizare penală pentru că sunt nişte diferenţe de lucrări pe acolo. Proiectul merge înainte şi dorinţa este de a merge cât mai repede”, a spus Ioan Pintilei.

Drumul spre Vama Racovăţ este gata, dar vama este închisă

Prezent de asemenea la închiderea proiectului care face legătura cu Vama Racovăţ, vicepreşedintele CJ Botoşani a insistat auspra importanţei deschiderii punctului de trecere a frontierei.
„Noi la acest proiect am avut nişte indicatori de ieşire, care, sigur, erau luaţi în contextul în care Punctul Vamal era deschis. În momentul în care funcţiona, şi a funcţionat Punctul Vamal Racovăţ numai 12 ore pe zi, traficul era comparabil cu Siretul. Pentru Botoşani este vital să se deschidă acest punct de frontieră, inclusiv pentru partea ucraineană, pentru Raionul Herţa, unde sunt tot români de-ai noştri”, a menţionat Gheorghe Sorescu.
Motivul principal pentru care CJ Botoşani a obţinut finanţare de la UE prin Programul Operaţional Comun România – Moldova – Ucraina pentru drumul Cristineşti – Baranca – Fundu Herţii – Racovăţ a constat tocmai în traficul de frontieră care s-ar iniţia pe acest traseu. Problema este că şoseaua este gata, iar Vama Racovăţ tot înschisă este.

Încurcături cu un SRL din Bacău

La mijlocul lui 2010, Instal Design SRL Bacău a câştigat contractul pentru modernizarea punctului vamal Racovăţ. Societatea ar fi trebuit să aducă Vama Racovăţ la standarde Schengen. Instal Design a subcontractat majoritatea lucrărilor, omiţând să-şi plăteasca subcontractorii.
Consiliul Judeţean Botoşani a primit răspuns negativ la cererea de a prelua vama şi a termina lucrările.
Sergu BĂLĂŞCĂU
CITEŞTE ŞI:
Drum de 3 milioane euro gata şi-n acte: Nu va avea un impact atât de mare - FOTOGALERIE
[[banner]]
CITEŞTE ŞI:
Drum de 3 milioane euro făcut degeaba, CJ-ul ar vrea să preia o vamă