Este lege: Șoferii vor scoate mai mulți bani din portofel pentru a plăti ACEASTĂ taxă

Legea promulgată de Klaus Iohannis a ajuns în Monitorul Oficial.

 

Efecte imediate pentru șoferii români

 

Noi taxe pentru șoferi, Iohannis a trimis legea direct la Monitorul Oficial. Legea privind noua formă a rovinietei a fost promulgată şi va avea efecte imediate pentru toţi şoferii români, scrie România TV.

 

Guvernul a adoptat, la data de 22 iunie 2023, proiectul de lege privind aplicarea unor tarife rutiere pe rețeaua de drumuri naționale din România, stabilind că după 1 ianuarie 2026 pentru vehiculele de până la 3,5 tone se va plăti rovinieta, iar pentru vehicule mai mari de 3,5 tone se va plăti o taxă pe distanța parcursă, taxă denumită TollRo.

 

Noi tarife pentru rovinietă. TollRO se calculează în funcție de distanță și norma de poluare

 

Astfel, tariful rutier stabilit în funcție de perioada parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de rovinietă care va fi aplicabilă tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe această rețea, concepute şi construite pentru transportul de persoane și pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone. Rovinieta se va aplica în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) și de durata de utilizare a rețelei de drumuri naţionale din România.

 

Rovinieta se va aplica pe reţeaua de drumuri naţionale din România cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieşire în/ din acestea.

 

 

Rovinieta se va achita anterior utilizării reţelei de drumuri naţionale din România și este structurată în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni. Nivelul rovinietei se va aproba prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, preved eproiectul promulgat de Klaus Iohannis.

 

TollRo, taxa „pe kilometru” plătită de mașini mai mari de 3,5 tone

 

Tot de la 1 ianuarie 2026, camioanele de marfă vor plăti un tarif rutier stabilit în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național, numit TollRo. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este entitatea desemnată să perceapă și să încaseze TollRo.

 

TollRo se va aplica pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe acesta (rețeaua de drumuri n.r.), concepute şi construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRo, cu vehiculele de transport marfă.

 

CNAIR stabilește cuantumul TollRo pentru utilizarea domeniului SETRE România, care este reprezentat de reţeaua de drumuri naţionale din România, cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieşire în/ din acestea.

 

Tariful unitar cuprinde un tarif de utilizare a infrastructurii si un tarif bazat pe costuri externe care au la bază principiile recuperării costurilor infrastructurii si cele legate de poluarea atmosferică generată de trafic, în conformitate cu Directiva 1999/62/CE.

 

Rovinieta va fi achitată anterior utilizarii reţelei de drumuri naţionale din România si este structurata în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile si 12 luni.

 

Tariful zilnic nu depăşeşte 9 % din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depăşeşte 12 % din tariful pentru 12 luni, tariful lunar nu depăşeşte 19 % din tariful pentru 12 luni iar tariful pe două luni nu depăşeşte 30 % din tariful pentru 12 luni.

 

(Sursa foto - Știrile Pro TV)