Era să vină, dar nu mai vine - Haos la conducerea Inspectoratului Școlar înainte de începerea școlii, Ada Macovei trecută iar „pe linie moartă”

Situația de la Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) a căpătat nuanțe politico-telenoveliste în ceea ce privește postul de inspector școlar general. A fost o luptă incredibilă de culise pentru că oficial, sistemul educațional nu este nicicum politizat. Și într-un final există se pare și un câștigător.

 

Doar că nu este Ada Macovei

 

Discuțiile dintre cei care au legătură cu sistemul sau partidul indică faptul că „o persoană mult mai puternică decât Ada Macovei” a reușit să blocheze numirea sa în fruntea IȘJ Botoșani.

 

Liberalii, cu mâinile legate, ar fi transmis la București numele lui Bogdan Suruciuc ca fiind persoana propusă pentru o nouă detașare în interesul învățământului, după ce  anterioara a expirat pe 31 august 2022.

 

Sistemul de educație local, în aer?

 

Aproape ca niciodată, în ziua de miercuri, 31 august 2022, până la ora 16:00 nu venise niciun ordin pentru conducerea Inspectoratului Școlar, nici pentru cea de „general” care a iscat adevărate lupte în spatele cortinei, dar nici pentru adjuncți.

 

Aceeași situație și la Casa Corpului Didactic, unde directorul avea nevoie de o nouă detașare.

 

Practic, zbuciumul apărut la blocarea accederii Adei Macovei în funcția de inspector general a creat o situație în premieră pentru sistemul educațional județean, care de la 1 septembrie 2022, fără aceste ordine de ministru, este în aer în ceea ce privește conducerea după ce mandatele șefilor IȘJ s-au terminat..

 

Bogdan Suruciuc

 

A deranjat tocmai la vârful ministerului printr-o serie de declarații prin care a mulțumit pentru susținerea politică, deși în acest caz profesorul care conduce sistemul de învățământ botoșănean, a lăsat deoparte ipocrizia și a prezentat lucrurile exact așa cum sunt, fără o cosmetizare a realității.

 

Și nu puțini au fost cei care au gândit că această „supărare” creată la București de un articol apărut pe edupedu n-ar fi fost decât un pretext pentru revenirea Adei Macovei. Revenire care a fost anunțată oficial inclusiv la o ședință a Organizației Femeilor Liberale. Motivul real al încercării înlocuirii profesorului Bogdan Suruciuc probabil că nu va mai fi cunoscut și oricum nici nu mai contează.

 

Pentru că, după aproape două săptămâni de incertitudine cu privire la persoana care va conduce sistemul de învățământ începând cu data de 1 septembrie 2022, la București ar fi plecat propunerea Bogdan Suruciuc. Liderilor de la Botoșani li s-ar fi transmis să nu se mai obosească să o propună pe Ada Macovei, pentru că nu ar primi aviz din partea ministerului.

 

Oricine, dar nu Ada Macovei

 

Practic, acesta a fost principala sau unica condiție pentru ca liberalii să păstreze șefia Inspectoratului Școlar Județean. Iar zvonurile prin care Ada Macovei s-ar fi pregătit să revină ar fi ajuns inclusiv la urechile liderilor PSD de la Botoșani care au continuat să adopte aceeași poziție fermă.

 

„Exclus” ar fi fost cuvântul asociat cu numele celei care a condus IȘJ în două rânduri. S-ar fi ajuns la Marcel Ciolacu cu această „problemă”, care l-ar fi contactat pe Nicolae Ciucă care la rându-i a discutat cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Toți liderii de la București au cerut „liniște la Botoșani”.

 

Iar asta le-ar fi transmis liderilor PNL de la Botoșani inclusiv premierul, care a efectuat o vizită la Suceava în cursul săptămânii trecute. Vinerea trecută, la sediul PNL ar fi fost convocați atât Ada Macovei cât și Bogdan Suruciuc, fiindu-le comunicate deciziile șefilor naționali.

 

Ada Macovei ar fi anunțat că în aceste condiții părăsește Inspectoratul Școlar Județean și merge la postul de profesor metodist pe care l-a obținut la Casa Corpului Didactic (CCD) la începutul acestui an și unde încă nu a activat. Ar fi comunicat că intenționează să intre în colectiv de la data de 1 septembrie și ar fi solicitat un birou în care să lucreze.

 

Doar că între timp ar fi revenit la sentimente mai bune și ar fi decis să rămână inspector pe management educațional.