Eltrans a dat aproape 100.000 $ numai pe transportul tramvaielor second-hand

 

Societatea de transport electric a Consiliului Local a cheltuit în jur de 275.000 de lei numai pe transportul tramvaielor second-hand aduse din Germania. Suma se regăseşte în bugetul de venituri şi cheltuieli prezentat de conducerea SC Eltrans SA Consiliului Local în şedinţa din 29 aprilie.

Acesta este semnat de directorul general Victor Ivănescu şi cel economic Iulian Apotrosoaei, iar pe lângă suma menţionată se precizează: “din surse proprii ne propunem achiziţionarea unui număr de 10 tramvaie second-hand din Germania, costul aproximativ al achiziţiei fiind de 430.000 lei la care se adaugă cheltuielile de transport de aproximativ 275.000 lei. Suma necesară acoperirii nevoilor de finanţare pentru achiziţia tramvaielor va fi regăsită în veniturile din exploatare”. Tot acolo se explică şi necesitatea cumpărării unor vagoane deja utilizate în Europa Occidentală: “achiziţia unor noi tramvaie au ca efect imediat creşterea siguranţei în exploatare a vagoanelor de transport persoane, a reducerii cheltuielilor de exploatare prin reducerea consumului de energei electrică, a creşterii numărului de călători şi a gradului de confort privind transportul de călători”.
Consiliul Local a aprobat cumpărarea când tramvaie erau deja în curtea Eltrans
Supunerea bugetului spre aprobarea Consiliului Local şi implicit cumpărarea unor tramvaie la mâna a doua din Germania a constituit însă mai mult o formalitate. De fapt, acestea sosiseră deja la Botoşani încă de pe 28 aprilie, în timp ce aleşii de la municipiu s-au reunit în şedinţă şi au dezbătut bugetul de la SC Eltrans SA pe 29 aprilie. Înainte însă bugetul fusese adoptat de AGA. Tramvaiele TATRA T4D-M importate de la nemţi au fost construite în anii ’80 şi modernizate în Germania în perioada 1996 – 2000. Ele par să arate ca cele din vechiul lot, însă conducerea societăţii botoşănene a emis săptămâna aceasta un comunicat în care a menţionat 12 avantaje ale noilor vagoane, de la faptul că au un consum de energie mai redus cu 15-20% până la “din punct de vedere estetic vagoanele se prezintă foarte bine, fiind exploatate şi îngrijite corespunzător”. În acelaşi comunicat se precizează că 16.100 euro sunt consturile totale pentru un tramvai, incluzând toate cheltuielile de achiziţie, încărcare, transport, taxe colaterale, descărcare.