ELEVII care trag școlile în jos în atenția șefilor din educația botoșăneană

Județul Botoșani a înregistrat și anul acesta rezultate bune la examenul de evaluare națională și se află peste media la nivel național.

 

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) a arătat că va urma o perioadă a analizelor accestor rezultate, pe unități de învățământ.

 

”Aș spune că sunt mai mult decât satisfăcătoare, pe noi ne bucură faptul că am reușit să ne menținem la același procent aproximativ cu procentul de anul trecut. După cum am mai spus, după euforia simulărilor în care procentul a fost destul de mic, iată că elevii au conștientizat importanța acestui examen, nu numai elevii, ci și părinții care au un rol, consider eu, foarte important în pregătirea copiilor și am ajuns la acest procent de 73,56%”,

Gabriel Hârtie, inspector școlar general

 

În cazul acelor școli unde procentul de promovabilitate este scăzut, se va încerca să se afle cauzele care au dus la aceste situații.

 

Și se va întocmi un plan de măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare. Însă, în aceste situații, nu poate fi indicată o singură persoană ca fiind răspunzătoare, ci mai degrabă vorbim de un cumul de factori care au ca efect final mediile obținute de elevi la examenele naționale.

 

”Din punctul meu de vedere, consider că un motiv pentru rezultatele mai slabe e frecvența elevilor la orele de curs. Atât timp cât frecvența este aleatorie, nu mă refer neapărat la cei cu risc de abandon școlar, vorbesc de ceilalți copii care, prezența lor la disciplinele de examen este una aleatorie și se vede în rezultatele lor școlare. Faptul că nu asimilează materia într-un mod constant”,

Gabriel Hârtie, inspector școlar general

 

De altfel, în prezent prin regulamentul de organizare și funcționare a școlii dirigintele este obligat să păstreze o legătură constantă cu familia, fiind anunțat numărul de absențe al copilului.

 

În general însă, în astfel de situații se regăsesc elevii care au părinți plecați în străinătate și se află în grija rudelor apropiate.