În funcție de gravitatea situației semnalată, la un apel 112 trebuie să ajungă polițiștii, personalul medical sau pompierii. Totodată, trebuie respectat și un anumit timp de intervenție.
Reacția la un apel la numărul de urgență poate varia în funcție de mai mulți factori, inclusiv de locația și disponibilitatea operatorului de dispecerat, gradul de urgență a situației și de claritatea informațiilor furnizate de apelant.
Cu toate acestea, este important să se răspundă cât mai prompt posibil la un apel la 112, deoarece acesta poate face diferența în situații de urgență sau de viață și moarte.
„Nu putem controla fiecare eveniment care se manifestă în județul Botoșani. Gândiți-vă că nivelul de cultură și educație în zona rurală este la cel mai jos nivel. Se pot isca în orice moment incidente. Gestionăm fiecare situație așa cum vine și profesionist. La nivelul de dotare și de ocupare a funcțiilor pe care-l avem”,
cms. șef Tudor Costîn, (î) inspector șef IPJ Botoșani
Suceveanul care a preluat Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani în luna septembrie a anului trecut a dezvăluit că aplică tot felul de metode pentru verificarea vitezei de reacție a polițiștilor.
Și drept urmare, în weekendul trecut a inițiat un apel fals la numărul unic de urgență 112.
„Personal am fost sâmbătă noapte, începând cu ora 21:00 până a doua zi dimineață la ora 4:00, în tot județul și am verificat toate sistemele de ordine și siguranță publică. Ca un element de noutate, a fost inițiat și un apel 112 fals. O acțiune la 112 în care am testat nivelul de reacție, de echipare al dispozitivului de ordine publică. S-a acționat impecabil. Facem toate posibilitățile de a progresa puțin în materia asta a noastră”,
cms. șef Tudor Costîn, (î) inspector șef IPJ Botoșani
În mediul rural la un apel la 112 timpul maxim de intervenție este de 20 de minute.
La bătaie dintre cele două găști din Primăverii, de săptămâna trecută, forțele de ordine au ajuns în trei minute.