Ministrul a discutat despre pregătirea examenelor naţionale, organizarea concursului pentru postul de director în unităţile de învățământ, precum și despre examenele de titularizare şi definitivat.
Sâmbătă, 12 iunie 2021, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Sorin Mihai Cîmpeanu, a ajuns la Iași, unde s-a întâlnit cu inspectorii școlari generali din Regiunea de Nord-Est, printre care și Daniel Botezatu, inspectorul școlar general din cadrul ISJ Botoșani.
Alte puncte importante abordate se leagă de activităţi şi proiecte care să ţină de recuperarea elementelor lipsă educaţionale în această pandemie pe fondul şcolii online și a lipsei tabletelor din mediul rural, strategii ale Ministerului pentru noul an şcolar 2021- 2022, cât şi proiecte finanțate prin fonduri naţionale şi europene.
„A fost o întâlnire foarte bună. Am discutat cu cei șase inspectori generali din Iași, Suceava, Bacău, Botoșani, Vaslui și Neamț. Subiectele abordate au vizat examenele naționale, evaluarea națională, bacalaureatul cu toate schimbările, începând cu cele de la evaluarea națională. Spunem noi schimbări în bine, în beneficiul elevilor, dar și despre dificultățile manifestate din cauza crizei sanitare”,
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației
A fost discutat și subiectul concursurilor pentru examenele de director la nivel național. Ministrul a spus, cu acest prilej, că ia în considerare de demarare a concursurilor pentru posturile de director prin proba scrisă.
”Nu pe 26 iulie, ci imediat după începerea anului școlar 2021-2022, după 13 septembrie. Probele de interviu s-ar putea susține până în decembrie, pentru a avea numirile făcute cu începere din semestrul doi, din 10 ianuarie. Acesta este un avantaj de a comasa toate etapele în anul şcolar 2021-2022 și să începem semestrul doi cu directori numiți pe competență. Există și o serie de argumente pentru a organiza concursul mai grabnic, în iunie. Printre avantaje ar fi putut fi că atunci când avem de numit interimari să ne orientăm către cei cu note peste 7. Mai sunt și alte argumente, dar Ministerul Educației este deschis la ele, atunci când vin propuneri din mai multe părţi.
A doua problemă discutată a fost cea a ponderii între examenul scris și interviuri. În proiectul de metodologie avem pondere 40% examen scris și 60% interviu. Luăm în considerare și vom discuta la Ministerul Educației și 50% -50%. A mai fost lansată ideea de a contesta și interviul nu doar proba scrisă. Am agreat că vom analiza și această propunere la nivelul ministerului. Luni vom face publice concluziile”,
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației
La întâlnirea de la Iași a participat și reprezentantul învățământului botoșănean.
”O întâlnire de lucru foarte utilă, în care au fost agreate câteva modificări ale metodologiei concursului pentru directori”,
Daniel Botezatu, inspectorul școlar general din cadrul ISJ Botoșani.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: