Ați crezut vreun moment că o autostradă va traversa Moldova până în 2026, așa cum s-a angajat România prin PNRR?
Când USR a gândit și negociat Planul Național de Redresare și Reziliență, cele două drumuri de mare viteză erau o prioritate, fiind esențiale pentru creșterea economică a celei mai sărace regiuni a României, arată senatorul USR de Iași, Marius Bodea.
”Doar că guvernul Ciolacu are alte planuri, respectiv să ducă ultimii bani care mai sunt în buget exclusiv către buzunarele flâmândei sale camarile. Bunăstarea moldovenilor este periculoasă pentru aceste două partide corupte. Prin urmare, prin bugetul pentru anul 2024, care oricum va fi dezbătut și votat pe repede-nainte, pentru autostrada Unirii au fost alocați exact 0 (zero) lei”,
Marius Bodea, senator USR de Iași.
Iar pentru A7, pe care lucrările sunt avansate, mai sunt alocate doar 15% din fondurile totale necesare.
Pe A8, pe sectorul Leghin - Neamț, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările în primăvară, după ce termina etapa de proiectare, lucru care în opinia parlamentarului nu se va mai întâmpla.
”Grindeanu se lăuda în iunie, când a fost reconfirmat ca ministru al Transporturilor și când l-am întrebat dacă a planificat banii pentru A8, că nici nu se pune problema să nu fie fonduri, autostrada Unirii fiind o prioritate. De fapt, continuă să fie autostrada dezbinării. Nu am crezut că ne întoarcem la vremurile când PSD crease două Românii, una de mâna a două, regiunea Moldovei, izolată de restul țării și Europei, plină de morți în accidente rutiere, și alta mai conectată la resurse”,
Marius Bodea, senator USR de Iași.
Parlamentarul și-a exprimat și dezamăgirea pentru faptul că, ”acestui proiect sinistru i s-a alăturat acum și PNL, trompeta ce sună fals a liberalism și care are ministrul Finanțelor în acest Guvern. Adică cel care nu a mai găsit bani și pentru moldoveni”.
Concluzia?
”0 lei credite bugetare! Adică 0 lei bani reali alocați! Restul sunt povești”.
FOTO: HotNews.ro