După moartea lui Dragoș, radarele se mută pe ”Drumul Morții”

Modernizarea drumului DN 29 Suceava – Botoşani, drum care urmează a fi inaugurat oficial peste două zile, are şi un efect mai puţin dorit, dar aproape inevitabil: risc ridicat de producere a accidentelor rutiere grave. Șoseaua este foarte bună, nu are gropi, iar șoferii profită și apasă pe pedala de accelerație, scriu reporterii de la Monitorul de Suceava.

 

Conducerea Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava a dispus deja ca graficele de control cu radar să  se concentreze şi pe acest drum, aproape la acelaşi nivel cu acţiunile de control de pe DN 2, de la intrarea în judeţ dinspre Iaşi şi până la Siret şi DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, principalele două artere care străbat judeţul.
Comisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului Rutier Suceava, a explicat că deja se acţionează zilnic cu cel puţin o autospecială cu radar pe porţiunea DN 29 de pe raza judeţului Suceava. El a subliniat că, statistic, fiecare reabilitare importantă de drum a dus la creşterea numărului de accidente rutiere grave. De altfel, din păcate, pe DN 29, s-a înregistrat deja un cumplit accident rutier.
Pe 1 august, la Dumbrăveni, un Mercedes condus de o tânără în vârstă de 25 de ani s-a zdrobit de o autocisternă, după ce conducătoarea auto a încercat să depăşească pe linie continuă. În urma teribilului impact, pasagerul din drepta din Mercedes, soţul conducătoarei auto, Dragos Prisăcariu a murit, în timp ce tânăra de la volan a fost rănită grav.
 “Se circulă prin localitate cu 80-100 de kilometri la oră sau chiar mai mult
Primarul comunei Dumbrăveni, Ioan Pavăl, a salutat decizia Poliţiei Rutiere şi a spus că trebuie luate măsuri urgente pentru prevenirea altor tragedii.
Şoseaua este foarte bună, acum nu mai sunt găuri de care şoferii trebuie să se ferească, iar unii din păcate nu au măsura în ceea ce priveşte pedala de accelerație. Se circulă prin localitate cu 80-100 de kilometri la oră sau chiar mai mult. Din septembrie, prin centrul comunei, vor circula zilnic 2.000 de copii, la şcoală sau la grădiniţă, nici nu vreau să mă gândesc la ce se poate întâmpla. Au mai fost amenajate cinci treceri de pietoni în comună, chiar şi noi am solicitat acest lucru, însă riscurile rămân mari”, a declarat Ioan Pavăl, care a subliniat că în perioada în care pe raza comunei au fost amplasate radare fixe nu a avut, într-un an de zile, nici o tamponare.

 Accidentele au crescut alarmant după reabilitarea drumului

Evoluţia traficului pe DN 29 pare a fi similară cu cea înregistrată pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal. După finalizarea reabilitării capitale a DN 17, numărul accidentelor grave înregistrate pe această arteră a crescut de la an la an. Poliţiştii spun că tragediile s-au produs în general din cauza vitezei excesive, pe fondul calităţii bune a şoselei, care a fost lărgită şi nici nu este foarte aglomerată în anumite intervale de timp.

Cea mai periculoasă șosea din județ

Conform analizei de bilanţ a Serviciului Rutier Suceava, în primele şase luni ale acestui an, pe DN 17 au avut loc nu mai puţin de 20 de accidente grave, soldate cu 9 morţi şi 18 răniţi grav. DN 17 este, de aproximativ patru ani, cea mai periculoasă şosea din judeţ.
DN 29 Suceava - Botoşani nu s-a aflat niciodată până acum în topul primelor trei şosele pe care se produc accidente rutiere grave.  
CITEȘTE:
 Accident cumplit la Dumbrăveni: botoșănean mort pe loc într-un Mercedes – FOTOGALERIE