Drumul Iași – Botoșani în pericol să fie îngropat definitiv

 

Firma care reabiliteaza drumul este foarte aproape de insolvenţă, iar Consiliul Judeţean Iaşi se vede nevoit să reia proiectul de la capăt în condiţiile în care s-a realizat doar 10% lucrare, şantierul fiind acum gol. Săptămâna viitoare va avea loc o întâlnire cu reprezentanţii firma constructoare şi cu garantul acesteia pentru a se vedea în ce condiţii continuă proiectul.
În pericol de a rămâne cu drumul găurit şi abandonat, CJ Iaşi caută noi soluţii pentru reabilitarea DJ 282 Iaşi - Botoşani. SC Euroconstruct Group SRL Iaşi, care reabilitează artera rutieră, este foarte aproape de insolvenţă. În aceste condiţii CJ săptămâna viitoare şefii CJ vor avea o discuţie cu reprezentanţii companiei, dar şi cu garantul acestei firme, respectiv Selina SRL Oradea. Cele două firme sunt în relaţii apropiate, în trecut acestea asociindu-se pentru a câştiga mai multe licitaţii. Euroconstruct Group SRL se află într-o situaţie mai mult decat delicată, iar cei de la Selina SRL ar trebui să preia lucrarea şi să o finalizeze. „Vrem să vedem care este situaţia actuală a proiectului şi de aceea i-am convocat la o întâlnire şi pe reprezentanţii garantului firmei constructoare. Dacă cei care execută lucrarea nu pot duce contractul la bun sfârşit, atunci garantul va trebui să preia tot", a spus Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, citat de Buna Ziua Iaşi. Selina SRL Oradea este o firmă cu 495 de angajaţi, înregistrată la Registrul Comerţului încă din 1994. În 2010 a avut o cifră de afaceri de 133 milioane lei.
Aproape doi ani de amânări
Reabilitarea DJ Iaşi - Botoşani se află printre cele trei mari proiecte prinse de CJ Iaşi înca de acum câţiva ani prin fonduri europene. Totuşi, acest proiect nu a fost dus nici până acum la capăt. Contractul cu Euroconstruct Group a fost semnat în urma cu câteva luni pentru 46,7 milioane lei, iar firma urma să asfalteze aproximativ 37 kilometri, pe ruta Ţigănaşi - Vlădeni - Plugari - Şipote - limită jud. Botoşani. Fie că a fost vorba de un şir nesfârşit de contestaţii, fie de indolenţa constructorului, proiectul a stagnat, iar cei care au avut de suferit au fost doar locuitorii comunelor străbătute de şosea. Toate acestea se întâmplă în condiţiile în care prima licitaţie a avut loc în februarie 2010. Printre participanţi s-a regăsit iniţial şi SC Transporturi Auto SA din Botoşani.
CITEŞTE ŞI:
 Bătaie pe un drum de 60 de milioane lei