Doi frați au sunat la Telefonul Copilului fiindcă au fost lăsați singuri în casă: NUMĂRUL unic „înroșit” de apeluri la Botoșani  

Numărul unic național 119 este destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului. Și au fost sute de apeluri preluate la Botoșani de specialiștii din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) în cursul anului 2024. 

 

Telefonul copilului a sunat la Botoșani 

 

 

Mai exact, au fost 700 de apeluri preluate efectiv de angajații acestei structuri din cadrul DGASPC. Unul din acestea venea din partea unui copil care a fost lăsat singur acasă împreună cu fratele lui. Mama lui nu ar fi ajuns la timp la domiciliu întrucât ar fi pierdut autobuzul, iar micuții s-ar fi speriat. 

 

 

Doina Nacu, director executiv DGASPC Botoșani

„Principalele tipuri de cazuri semnalate prin apel la numărul unic național 119,  Telefonul Copilului, au fost de abuz, neglijare, exploatare prin muncă, bullying.”

 

 

Cine poate apela la 119 

 

Concret, la nivelul Serviciului Social Telefonul Copilului în perioada 1 ianuarie – 31 ianuarie 2024 s-au înregistrat: 

 

  • Apeluri totale intrare: 1.806
  • Apeluri înregistrate în Call Center: 1.553 
  • Apeluri preluate: 700 
  • Apeluri pierdute (apeluri scurte / tip beep): 853 
  • Apeluri de ieșire (reapelare/transferuri): 993 apeluri

 

În 42 de situații, echipa mobilă de intervenție s-a deplasat în teren pentru evaluare. 

 

Numărul unic național 119 poate fi apelat de către copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, dar și de părinții, rudele și cadrele didactice ale acestora sau orice altă persoană care are cunoștințe despre astfel de cazuri.