Document secret de la PNL – cum îşi pregăteşte Ţurcanu campania pînă în blocuri şi discoteci

 

Botoşăneanul.ro a intrat în posesia unui document intern de la PNL Botoşani. Intitulat „Carta secţiei de votare” acesta cuprinde planul liberalilor din perioada de pînă la alegeri. Cu un an şi jumătate înainte de prima confruntare electorală aceştia au trecut deja la treabă. Aşa-numita „Cartă” oferă o imagine despre modul în care un partid încearcă să cîştige cît mai mulţi adepţi.

Turcanu

Responsabil PNL în fiecare bloc

După cum îi spune şi numele, documentul este împărţit preşedinţilor organizaţiilor de cartier şi coordonatorilor secţiilor de votare şi reprezintă în principiu o bază de date privitoare la o anumită zonă a oraşului. Astfel, la început responsabilii organizaţiei trebuie să colecteze date privind preşedinţii birourilor secţiei de votare la alegerile anterioare, reprezentanţii PNL în secţii la ultimul scrutin, aria arondată (străzile), numărul de locuitori înscrişi pe listele respectivei secţii, numărul de votanţi din acea secţie şi prezenţa la alegeri. Apoi, într-un tabel separat, trebuie alcătuită lista imobilelor arondate la secţia de votare, cu stradă, număr şi scară. Dar asta nu este tot, conform documentului fiecare bloc ar urma să aibă cîte un „responsabil imobil”, ceea ce înseamnă că, dacă nu ştiaţi, în fiecare bloc există cîte un liberal care are grijă de votul dvs.

Patroni "scanaţi" de PNL

Un capitol important al „Cartei” îl reprezintă „Situaţia economică”. Mai întîi, în cadrul acestuia liberalii trebuie să întocmească o bază de date privitoare la principalele firme/magazine/pieţe care îşi desfăşoară activitatea în sectorul secţiei de votare. Fiecare dintre aceste societăţi trebuie menţionate separat cu denumire, tip, persoană de contact şi telefon. Liberalii nu sunt interesaţi doar de agenţii economici cu sediul în zona secţiei, ci şi de patroni, care, la rîndul lor, trebuie trecuţi separat, cu nume, adresă, denumirea societăţii comerciale şi telefon. Apoi trebuie redată infrastructura zonei, cu drumuri, gaze, telefonie şi apă.

De la romi, la biserici şi discoteci

Urmează cîteva capitole prin care se colectează tot felul de date din sectoarele secţiilor de votare, unele despre care probabil că nu se gîndea cineva că i-ar interesa vreodată pe oamenii politici. Astfel, la „probleme sociale” trebuie colectate date privitoare la reţeaua sanitară (număr de spitale/dispensare), delicvenţă, situaţia debranşărilor, persoane cu handicap, copiii străzii, creşe, cămine de copii şi de bătrîni, creşe. Capitolul „mediu înconjurător” se completează cu date referitoare la poluare (depozitarea deşeurilor, tratarea lor), nivelul de zgomot, cadrul de viaţă, cîini comunitari. Liberalii sunt interesaţi inclusiv de romi. Astfel, în capitolul denumit „Structura populaţiei” se adună date despre totalul locuitorilor arondaţi respectivei secţii de votare, minorităţile etnice şi cele religioase. Campania liberală ajunge pînă în lăcaşe de cult şi discoteci. Astfel, la capitolul „Diferite asociaţii” trebuie menţionate bisericile, cluburile, organizaţiile, asociaţiile şi societăţile cu sediul în cartierul respectiv. Spre final trebuie întocmită o situaţie privind prezenţa la vot şi numărul de votanţi PNL, PSD şi PDL, de unde rezultă că restul formaţiunilor politice nu prea îi interesează pe liberali. Ei trebuie să completeze „Carta” şi cu numele, prenumele, telefonul fix, telefonul mobil şi adresa membrilor activi şi a celor simpatizanţi din sectorul secţiei de votare.

Explicaţii liberale

„Cel care a făcut asta nu e liberal”, a fost reacţia liberalei Cătălina Lupaşcu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, cînd a aflat că documentul în cauză a ajuns la reporterul Botoşăneanul.ro. Ea susţine însă că demersul este unul legal şi normal. „Carta secţiei de votare” s-ar fi primit de la nivel central şi constituie un instrument de lucru pentru preşedinţii organizaţiilor de cartier. „Este normal să aibă o imagine a zonei de casre răspund”, a justificat Cătălina Lupaşcu faptul că se colectează atîtea date, de la numerele de telefon ale patronilor, pînă la bisericile şi discotecile din aria arondată. Practica adunării atîtor informaţii pare să nu reprezinte o noutate la PNL Botoşani. Fostul preşedinte al filialei a recunoscut că lucrări de acest gen s-au mai făcut şi atunci cînd conducea el organizaţia. „O campanie, dacă vrei să o faci absolut profesionist, nu trebuie să ignori nici un amănunt, iar asemenea informaţii, să cunoşti structura asocială a unui cartier, să cunoşti o ocupaţie a cetăţenilor din acel cartier, gradul lor de satisfacţie socială, mi se pare absolut OK. Nu mi se pare normal să te intereseze profitul firmelor”, ne-a spus senatorul Liviu Câmpanu.

PNL-iştii lui Ţurcanu recidivează

Liberalii nu se află la prima ispravă de acest gen. După cum v-am mai informat, aceştia au colectat şi informaţii privitoare la agenţii economici din Botoşani. Ei au trimis la sediul acestora adrese prin care le aduc administratorilor la cunoştinţă că „susţinerea întreprinzătorilor privaţi şi stimularea liberei iniţiative rămîne şi în continuare axul central al politicilor PNL privind mediul de afaceri”. În scrisorile trimise firmelor ei îşi fac reclamă programului economic al PNL, care, printre altele, cuprinde reducerea TVA la 19%, capitalizarea CEC Bank şi Eximbank sau abrogarea impozitului minim. În final sunt informaţi că „o echipă de profesionişti” le stă la dispoziţie şi le oferă la sediul partidului consultaţii economico-financiare.

Sergiu BĂLĂŞCĂU

carta