Directorul ANPC, MESAJ despre cazul „puiului vopsit”: Noi nu vom permite astfel de practici ale producătorilor

În urma unui întreg scandal pornit după câteva controale în magazinele din țară din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), directorul general al instituției a venit cu lămuriri.

 

Cazul „puiului vopsit și împănați cu salmonella”

 

Paul Anghel, directorul general ANPC a lansat un mesaj pentru comercianți, dar și pentru consumatori pe rețelele de socializare în care acesta aduce clarificări cu privire la controalele efectuate.

 

Astfel, s-a descoperit că unii operatori economici vopsesc carnea de pui și o împănează cu salmonella pentru a da impresia clienților că este într-o stare proaspătă. 

 

Mesajul directorului ANPC

 

Redăm mai jos mesajul postat de Paul Anghel pe rețelele sociale:

 

„În urma discuțiilor și a informațiilor contradictorii apărute în spațiul public, în ultima săptămână, consider că este oportun să aduc clarificări cu privire la subiectele vehiculate în mass media.

 

În legătura cu subiectul generic numit „puiul vopsit” cred că toți consumatorii au înțeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie constanta noastră preocupare legată de informarea completă, corectă și precisă a produselor în general și în cazul de față a celor din carne de pui. În atribuțiile permanente ale instituției noastre  se afla verificarea conformității produselor care se comercializează în magazine de specialitate, cu normele legale in vigoare. 

 

Noi încercam, prin controalele întreprinse, să evităm înșelarea consumatorilor prin afișarea pe etichetele produselor a unor informații care nu corespund realității și nu de puține ori am depistat practice nelegale/comerciale incorecte/înșelătoare. Folosirea în produse a unor aditivi alimentari, omologați de instituibile de specialitate nu este periculoasă pentru consumator. 

 

„puiul hrănit cu porumb”

 

Aceia dintre producători care decid sa ofere un produs Premium, cum ar fi „puiul hrănit cu porumb” folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obține produse superioare din punct de vedere vizual si calitativ. Monitorizam constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete „hrănit cu porumb” doar daca minim 50% din hrana pasărilor este porumb. Este natural ca în condițiile folosirii unei astfel de hrană, carnea si epiderma pasărilor să aibă culoarea galbenă.

 

Vă asiguram ca aceste verificări le facem de ani de zile, nu doar in ultima săptămâna.

 

Salmonella descoperită în carnea de pui

 

Al doilea subiect ce trebuie clarificat este legat de controalele întreprinse pentru depistarea salmonella la carnea de pui. În contextul eforturilor intensificate si susținute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreuna cu colegii de la ANSVSA lucram îndeaproape în depistarea si indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpina salmonella atât la carne de pui provenita din spațiul comunitar, Polonia și Ungaria, cât și din Romania. 

 

Referitor la cele din Romania este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din județul Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă, dar și de loturi suspecte provenite de la producători mari din județele Bacău si Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la stereotipizare. Loturile respective au fost retrase de la vânzare, în așteptarea rezultatelor analizelor. 

 

„O instituție care nu doarme”

 

Încă o data, vrem să vă asigurăm că scopul acestor verificări constante și a acestor comunicări este doar pentru a asigura consumatorul român de faptul ca ANPC - Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorilor este o instituție care nu doarme și care veghează constant la respectarea legii. 

Ne dorim o bună colaborare cu lanțurile de supermarketuri si cu toate tipurile de magazine din Romania, pentru ca împreuna să putem oferi cele mai bune produse clienților din țara noastră. În situații critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgență toate măsurile necesare, adică nu in 2-3 ore ci de îndată. 

 

Costurile mari ale igienizării, o piedică

 

Din discuțiile avute cu diverși producători români rezultă că aceștia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra prețului, de multe ori fiind nevoiți să își vândă produsele in pierdere . Costurile mari ale igienizării și  necesitatea de a le reflecta în prețul produsului este una din cauzele pentru care anumiți producători decid să renunțe la ele pentru a avea un preț mai mic.

 

Vă informam pe această cale că noi nu vom permite astfel de practici ale producătorilor, iar mesajul pe care îl transmitem comercianților, indiferent că este vorba de mari lanțuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine, este ca trebuie să renunțe a mai urmări doar prețul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calității și conformității.

 

(Foto: depositphotos)