Palatul Administrativ urmează să fie eliberat în totalitate începând de mâine, 8 iulie 2024. Procesul de mutare a fost început deja de la mijlocul acestei săptămâni.
Prefectul Sorin Cornilă împreună cu subprefecții Paula Berențan și Cristina Breșug și totodată colectivul instituției își vor desfășura activitatea pentru un an și jumătate în clădirea în care funcționează Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
Sau, mai simplu, la „Permise”, clădirea din strada Cuza Vodă din imediata apropiere a sediului PSD. Sau a Capelei Militare, dacă vreți.
Prefectura va avea la dispoziție ultimul etaj al acestui imobil, o suprafață de 240 de metri în total.
În total 37 de angajați cu tot cu structura de conducere.
Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani
„Am renovat spațiul de acolo, am pregătit prizele, am montat rețeaua, am definit camera tehnică. Locația a fost pregătită. Sunt lucrări care au durat 30 de zile. În urmă cu o lună am achiziționat aceste servicii de igienizare, recompartimentări nu au fost făcute”,
O parte din mobilier va fi conservat până la finalizarea lucrărilor din Palatul Administrativ, urmând a fi readus după ce clădirea din centrul orașului va fi modernizată și pe interior.
Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani
„Prima dată am mutat arhiva într-o locație primită de la Oficiul de Cadastru, în curtea unității militare de pe strada Sucevei, unde era o clădire nefolosită. În două încăperi mari din interior mutăm mobilierul mare”,
Nu va fi dezafectată anul acesta sala Nicolae Iorga din cadrul Palatului Administrativ. Având în vedere că urmează alte trei runde de alegeri, respectiv prezidențiale, turul I și II, respectiv parlamentare, parterul va fi folosit pentru activitatea electorală.
Biroul Electoral Județean nr. 7 va funcționa în același spațiu.
De asemenea, în sala Nicolae Iorga se vor putea ține în continuare ședințele obișnuite, cele de Consiliu Județean dar și cele convocate de prefectul Sorin Cornilă.
De la 1 ianuarie, urmează a fi luată în calcul închirierea unei săli pentru desfășurarea ședințelor.
După renovarea exteriorului, lucrările de modernizare prin PNRR ale interiorului Palatului Administrativ urmează a fi finalizate în octombrie 2025.