Cum vă puteți spori în mod eficient vânzările în magazin?

Creșterea vânzărilor este cheia succesului unui magazin. Dacă aveți un magazin și doriți să vă creșteți vânzările și popularitatea, cea mai simplă soluție este să recurgeți la anumite strategii care au trecut testul timpului. În cele ce urmează vă vom prezenta 5 strategii de succes pentru creșterea vânzărilor.

 

1. Găsirea în permanență a unor modalități prin care se poate crește audiența


Un magazin poate funcționa cu succes dacă și clienții sunt mulțumiți de calitatea produselor și de nivelul prețurilor. Prin urmare, este necesară prezentarea produselor într-un mod cât mai atrăgător, promovarea lor optimă prin social media, prin platforme de vânzare (pe site-uri, pe rețele de socializare, cum ar fi Facebook, Instagram) sau prin reclame sponsorizate.


2. Reîmprospătarea aspectului magazinului poate îmbunătăți de asemenea eficiența lui


Cei care nu sunt mulțumiți de aspectul magazinului lor, ar trebui să se gândească cum i-ar putea îmbunătăți aspectul. Iată câteva sfaturi care ar putea ajuta:


•    Magazinul nu trebuie să aibă neapărat un design mai modern, sau în ton cu moda actuală, ci mai degrabă să fie un loc sigur și familiar
•    Magazinul trebuie să fie atrăgător, să ofere o experiență pozitivă clienților
•    Dacă va fi bine conceput, va atrage cumpărătorii; în niciun caz clienții nu trebuie să întâmpine dificultăți prin magazin, în timp ce caută produsele
•    Cumpărăturile trebuie să fie ușoare, produsele prezentate adecvat, pentru ca oamenii să nu fie descurajați, ci să continue să achiziționeze lucruri în coș sau cărucior.

 

supermarket


 
3. Amplasarea coșurilor de cumpărături în magazin


Creșterea vânzărilor cu amănuntul se poate realiza și cu ajutorul coșurilor de cumpărături, dacă se ține cont de câteva aspecte:


•    Plasarea coșurilor la intrarea în magazin nu este cea mai bună idee, pentru că este posibil să nu fie observate de clienții care vin grăbiți în scopul de a cumpăra imediat ceea ce au nevoie. Dacă acestea sunt poziționate în interior, puțin mai departe, atunci vor fi cu siguranță văzute de clienți.
•    Cumpărătorii care intră în magazin fără un coș de cumpărături, pot la un moment dat să aibă neapărat nevoie de el. Este posibil ca ei să fie tentați să cumpere mai multe lucruri și să caute un coș cumpărături. Dacă îl vor găsi la îndemână în magazin, vor fi foarte mulțumiți. Prin urmare, plasarea coșurilor de cumpărături în mai multe zone ale magazinului ar putea fi o idee bună.


4. Cooperarea cu bloggeri și cu influențatori


Lucrul cu bloggerii ajută la creșterea vânzărilor, mai ales dacă aceștia sunt talentați în ceea ce fac. Oamenii au început să aibă încredere în bloggeri și sunt influențați de mesajul comunicat de ei. Patronii caută modalități de colaborare cu bloggerii, pentru a-și face reclamă și a atrage noi clienți. Cu ajutorul lor, ei își sporesc vizibilitatea mărcilor către oameni, care pot fi potențiali clienți.


Influențatorii sociali pot promova afacerea cu amănuntul. Cei care au mai puțin de 100.000 de adepți în social media sunt considerați cu audiență mai mică și sunt mai ieftini. Prin folosirea lor, nu se ajunge la prea mulți oameni, decât dacă se colaborează cu mai mulți influențatori sociali în același timp. O opțiune mai bună ar fi colaborarea cu influențatori mai scumpi, care au până la un milion de adepți sau chiar mai mulți. Aceștia însă au multe cereri, este mai greu de ajuns la ei, iar unii sunt foarte scumpi.


5. Prezentarea produselor


Conform specialiștilor, afișarea corespunzătoare a produselor poate crește vânzările cu până la 30%. Mărfurile ar trebui să fie la nivelul ochilor clienților. De asemenea, este important să fie luminate corect, astfel încât să fie subliniată atractivitatea produselor. În acest fel clienții sunt atrași de produse, ei se gândesc probabil că nu pot rata șansa de a cumpăra anumite lucruri, mai ales pe acelea care îi impresionează imediat.
Unele magazine așază produsele pe care vor să le vândă întâi, la nivelul ochilor clienților. De asemenea, folosesc și o muzică frumoasă pentru a-i face pe oameni să stea mai mult timp în magazin și să vadă cât mai multe produse. În acest fel ei vor fi tentați să facă mai multe cumpărături.