Cum îmbunătăţeşti productivitatea angajaţilor. Cinci strategii pe care ţi-ai fi dorit să le ştii mai devreme

(P) Eşti manager şi nu ştii ce să mai faci ca să stimulezi productivitatea angajaţilor tăi? Ei bine, nu ești primul care se regăseşte în această situație și nu vei fi ultimul. Oamenii sunt foarte diferiţi şi fiecare dintre ei are propria sa idee despre ce înseamnă să fii productiv și despre cum să fii un membru eficient al unei echipe.

 

În calitate de manager, ţie îţi revine responsabilitatea de a-i învăța care sunt aşteptările companiei și cum se pot adapta la standardele vizate. Următoarele cinci strategii îţi vor oferi câteva idei excelente despre cum să îţi ajuți angajații să fie mai productivi și să facă mai multe lucruri în fiecare zi.

 

1.    Nu face micromanagement


Orice manual de management îţi va spune că micromanagementul va face întotdeauna mai mult rău decât bine într-un cadru de lucru. Poate avea unele dintre cele mai dăunătoare efecte asupra productivității angajaților și poate da managerului un renume rău în rândul echipei. În schimb, este mult mai bine să-ţi gestionezi echipa de la o anumită distanță, permițându-le membrilor săi să învețe din propriile greșeli și să profite de oportunităţi pe măsură ce se prezintă. Vei câștiga mai mult respect din partea grupului și vei avea relații mai bune cu fiecare persoană în parte.


2.    Beneficii extrasalariale


Beneficiile extrasalariale pot fi foarte importante pentru angajaţi. O asigurare de sănătate privată sau un card de tichete de masa pot stimula angajaţii să fie mai productivi şi le pot consolida loialitatea faţă de angajator. Tot la capitolul beneficii extrasalariale intră şi echipamentele pe care angajaţii le folosesc în munca lor de zi cu zi, aşa că fă tot posibilul să te asiguri că echipa ta are computere, telefoane sau alte instrumente necesare activităţii lor. E greu să le ceri performanţe, dacă echipamentele lor sunt depăşite.


3.    Spaţiul e important


Spaţiul în care angajaţii îşi desfășoară activitatea este important pentru starea lor de spirit. Folosind spații deschise, comune, le poţi stimula creativitatea şi productivitatea şi îi poţi încuraja să acţioneze mai mult având în vedere binele echipei. În plus, angajaţii care sunt mai productivi îi vor încuraja în mod pozitiv şi pe ceilalţi.


4.    Formarea profesională


În majoritatea domeniilor de activitate, în mod constant apar informaţii noi, aşadar, toată lumea este într-o formare continuă. Angajaţii care au acces la informaţii noi şi la programe de formare profesională vor fi mai productivi şi vor fi dornici şi mai entuziasmaţi cu privire la punerea în practică a cunoştinţelor dobândite. Nu ezita să-ţi întrebi angajaţii cel puţin o dată pe an ce ar mai dori să înveţe sau ce fel de formări profesionale ar putea să-i ajute să-şi desfăşoare mai eficient activitatea. Toate aceste demersuri sunt paşi pentru a-ţi proteja businessul pe termen lung.


 
5.    Sărbătoriţi reuşitele


Poate că un compliment politicos în timpul unei şedinţe este ceva ce un angajat apreciază, dar este important să sărbătoriți în echipă reuşitele, chiar dacă la ele au colaborat doar o parte dintre membrii echipei. De asemenea, într-un proiect important, pe măsură ce avansaţi și vă îndepliniți anumite obiective pe termen lung, în calitate de manager e important să găseşti modalități de a mulțumi echipei tale pentru muncă și implicare. Poate fi ceva foarte simplu, ca o petrecere cu pizza sau ceva mai complex de tipul team building. Orice ar fi, fă astfel încât recompensa să se potrivească cu efortul necesar pentru a atinge obiectivul companiei.

 

Motivarea angajaţilor şi stimularea productivităţii pot fi obiective care să dea bătăi de cap chiar şi celui mai iscusit manager. Ia în considerare sfaturile noastre de mai sus pentru a avea relaţii optime cu angajaţii şi pentru a-i determina să ofere tot ce e mai bun la locul de muncă.

 

Sursa foto: Pexels.com