Cum alegi rețeaua de afiliere corectă pentru blogul tău

(P) Citește și află care sunt elementele de care trebuie să ții cont când îți alegi rețeaua de afiliere pentru blogul tău, precum și alte informații utile.

 

Cât de importantă este alegerea corectă a rețelei de afiliere pentru succesul unui blog afiliat?

 


Primul program de marketing afiliat lansat în mediul online i-a aparținut lui William Tobin, care este considerat părintele acestui mod de promovare. În 1989, acesta deținea platforma online PC Flowers & Gifts, pe care a ales să o promoveze prin intermediul unui program de beneficii pentru cei care îi recomandau site-ul.


În 1998 apăreau și primele rețele de markting afiliat, Rakuten și Commission Junction, după ce în 1996, Amazon devenea primul brand care lansa un program de afiliere accesibil publicului larg. Blogul este unul dintre multiplele modalități de promovare în mediul online al unei afaceri. Este folosit pentru promovarea unei varietăți de domenii de activitate, de la magazine virtuale și până la platforme cu jocuri de noroc, precum hit'n'spin.


Pentru ca un blog să fie relevant la nivel de marketing afiliat trebuie că autorul să-și aleagă în mod corect rețeaua de promovare în care va activa. Chiar dacă blogurile generaliste ajung la o gamă extinsă de citititori, pentru o afacere este important ca blogul să se adreseze unui segment de public bine definit. Câștigul din blogging afiliat variază, în medie, între 30.000 și 50.000 de dolari anual, dar, bloggerii de succes reușesc să depășească aceste sume.

 


Care sunt cele mai avantajoase rețele de marketing afiliat în lume și în România?

 


Rețelele de marketing afiliat sunt acele servicii care facilitează legături comerciale dintre branduri și editori. Editorii sunt cei care se ocupă de promovarea produselor și serviciilor unui brand în mediul online folosind bloguri, rețele de socializare și alte metode digitale. În 2024, piața de promovare în baza acestor rețele valorează 15.7 miliarde de dolari, cu o prognoză pozitivă de creștere până la 36.9 miliarde de dolari în 20230, conform Rewardful, un portal de statistici online.

 


Aceste programe funcționează după următorul traseu:

 


●    Editorul publică pe blogul sau unul sau mai multe articole în care sunt integrate linkuri către produsele sau serviciile brandului.
●    Cititorul (potențialul client) citește blogul și apasă pe linkul produsului sau serviciului.
●    Acesta este redirecționat pe pagina brandului, acest link fiind unul personalizat pentru editor și care permite monitorizarea tranzacțiilor efectuate prin accesarea acestuia.
●    Cititorul efectuează achiziționarea produsului sau rezervă serviciul promovat prin link.
●    Datele tranzacției și achiziția realizată de acesta sunt înregistrate în rețeaua de afiliere.
●    După confirmarea tranzacției, editorul primește în cont comisionul aferent din tranzacția respectivă.


La nivel global sunt disponibile numeroase platforme de marketing afiliat, printre cele mai populare numărându-se Rakuten Advertising, GiddyUp, Shopify Collabs, ShareASale și Avangate Affiliate Network. În România, numărul platformelor de afiliere este în creștere, editorii având la dispoziție opțiuni de promovare pe segmente precum auto&moto, retail, fashion, îngrijire personală&cosmetice, alimente și produse naturale, cadouri & flori, casă și decorațiuni și multe altele.


Printre cele mai bine cotate, în funcție de comision, se poziționează eMag (până la 20%), Litere (10%), Somnart (12%), Watch Zone (12%), Ruby Fashion (până la 20%), Smart Protection (15%) și Color Cosmetics (20%). Cele mai populare platforme din România la nivel de marketing afiliat sunt 2Peformant și Profitshare.

 


Cum îți alegi corect rețeaua în care să promovezi produse și servicii prin intermediul blogului tău?

 


În primul rând, reputația rețelei este foarte importantă pentru acest lucru înseamnă onorarea plăților la termen, acces la branduri de top și o vastă structură de piețe pe care editorul poate activa. Relevanța rețelei și nivelul de acoperire al acesteia sunt la fel de relevante pentru editor, pentru că acest lucru echivalează cu acces la piețe variate, cu o acoperire geografică extinsă și cu o demografie a publicului dinamică.


Rețeaua trebuie să dispună de instrumente puternice de urmărire și raportare pentru a oferi date precise despre nivelul de performanță al campaniei de promovare. De asemenea, serviciul de suport pentru clienți trebuie să fie prompt, să ofere asistență la nevoie și să ajute la optimizarea strategiilor campaniei de promovare.


Nu în ultimul rând, valoarea comisioanelor și modul de plată sunt foarte importante pentru un editor. Costurile pentru utilizarea serviciilor rețelei trebuie să fie transparente, iar creditarea comisioanelor se se efectueze în cel mai scurt timp către editor. Pentru a te bucura de succes în domeniul marketingului afiliat nu trebuie să eviți rețelele în care sunt prezenți concurenții direcți ai blogului tău.


Dimpotrivă, concurența este benefică pentru afacere, pentru că îți va permite să te adresezi unui public-țintă bine segmentat, iar atragerea unui procent cât mai mare din acest public poate reprezenta atât un succes financiar, cât și o expunere foarte bună în viitor. De asemenea, trebuie verificată în rețea lista brandurilor cu care colaborează și dacă domeniile de activitate prezente sunt relevante pentru blog.


Contează și dacă domeniile de activitate sunt conexe nișei pe care activează blogul pentru că ajută la o mai bună expunere. Între blog și rețeaua de marketing afiliat trebuie să existe o conexiune permanentă, astfel încât ambele să aibă de câștigat pe termen lung.