Botoșănenii care au până în 35 de ani sunt obligați să opteze pentru un fond de pensii privat, iar dacă nu fac acest lucru sunt repartizate aleatoriu de către Casa Naţională de Pensii Publice.
Problema apare când, la un moment dat, vrei să ştii care e fondul la care cotizezi. Cum trebuie să procedezi? Accesează aplicaţia online lansată de Autoritatea de Supraveghere Financiară chiar pe site-ul instituţiei. Uite ce ai de făcut!
De la bun început trebuie menţionat faptul că există 3 Piloane de pensii: Pilonul I de pensii la stat, Pilonul II de pensii private obligatorii şi Pilonul III de pensii private facultative.
În ceea ce priveşte Pilonul II, cotizarea este obligatorie, iar persoanele până în 35 de ani trebuie să opteze pentru un anumit fond. În cazul în care nu fac acest lucru, ele vor fi repartizate aleatoriu de către Casa Naţională de Pensii Publice. Evident că, la un moment dat, vor dori să afle care este fondul la care cotizează. Până recent, puteau primi aceste informaţii doar dacă făceau o solicitare în acest sens către Administraţia de Supraveghere Financiară. Însă procedura era greoaie, iar timpul de aşteptare – destul de îndelungat. Pentru a evita pe viitor o astfel de situaţie, autorităţile au lansat o aplicaţie online, care poate fi găsită pe site-ul Administraţiei de Supraveghere Financiară, chiar pe prima pagină. Este o modalitate extrem de simplă de a afla unde ţi se duc banii. Iată paşii pe care trebuie să-i parcurgi!
Pasul 1
Intră pe site-ul www.asfromania.ro. Pe prima pagină, în partea dreaptă, vei observa secţiunea „Relaţii cu publicul”. Aici vei găsi telefonul cititorului – un telverde –, iar mai jos câteva subpuncte. Dă click pe linkul „Află la ce Fond de Pensii eşti!”
Pasul 2
Ţi se va deschide o pagină nouă – un formular pe care trebuie să-l completezi. În câmpurile special destinate trebuie să treci numele şi prenumele tău, codul numeric personal, un telefon de contact, adresa de e-mail şi intervalul orar în care doreşti să fii contactat pentru furnizarea informaţiilor solicitate. Dă clic pe butonul „caută”.
Pasul 3
După ce ai dat clic pe butonul “caută”, ţi se va deschide o altă pagină care te informează că solicitarea ta a fost recepţionată, iar în termen de 10 zile vei fi contactat de către administratorul fondului de pensii la care eşti participant. În cazul în care nu eşti contactat, trebuie să trimiţi un mail către ASF, la [email protected]. (Sursa: Click)