Cum a schimbat tehnologia de live streaming industria de Gaming pentru totdeauna

Popularitatea platformelor de live-streaming și videoconferințe a crescut exponențial în 2020, însă acest fenomen luase deja amploare în anii premergători pandemiei. Majoritatea oamenilor sunt astăzi familiarizați cu aplicații precum Zoom, Skype, Google Meet sau Facebook Watch.

 

În ceea ce privește Twitch, Mixer sau YouNow, acestea sunt platforme răspândite în special în rândul tinerilor, așa că nu este de mirare că industria care s-a construit în jurul acestora atinge cote impresionate și de neimaginat în urmă cu un deceniu. Cel mai ilustru exemplu este ceremonia de deschidere pentru Campionatul Mondial de League of Legends din 2019, care s-a bucurat de o audiență de 3.9 milioane de telespectatori.


Platforma Twitch s-a lansat în urmă cu 10 ani și a fost cumpărată de Amazon în anul 2014, în schimbul sumei de 970 de milioane de dolari. Această platformă le permitea gamerilor să se înregistreze și să difuzeze în timp real imagini către doritori. Înainte de creșterea în popularitate a Twitch, practicanții de jocuri video își făceau clipuri, pe care mai apoi la încărcau pe YouTube sau pe alte platforme similare.

 

gaming


 
Unul dintre cei mai celebri gameri amatori este KSI, care și-a construit o reputație demnă de invidiat, atât în Marea Britanie, cât și la nivel mondial, publicând diverse clipuri amuzante în care juca FIFA. Dar pentru că timpul petrecut în fața ecranelor a crescut, iar smartphone-urile au început să devină din ce în ce mai prezente și mai populare, utilizatorii dispuneau de mai mult timp, așa că au fost atrași de streamerii care își transmiteau live, ore în șir, experiențele lor de zi cu zi de la jocuri.


Nu a durat mult până când cei de la Twitch s-au orientat către atragerea gamerilor profesioniști, iar ulterior au început să apară și rivalități. Ulterior, inclusiv YouTube a intrat în piața eSports, plătind o sumă uriașă (care este vehiculată în jurul a 160 de milioane de dolari) pentru a deține exclusivitate pe drepturile de live streaming ale jocurilor produse de Activision Blizzard. Ultimele estimări spun că audiența eSports va depăși 650 de milioane de fani în anul 2023, iar în termeni financiari, prognoza inclină spre depășirea pragului de 4.5 miliarde de dolari.

 

casino


 
Simultan cu această explozie de popularitate a sporturilor electronice, au crescut și pariurile online pe eSports. Cei mai importanți operatori de pariuri sportive din Asia, Europa și SUA au început să-i acorde din ce în ce mai multă atenție acestui sector.


Cum mulți operatori de jocuri de noroc oferă nu numai pariuri sportive, ci și jocuri de cazinou, majoritatea cazinourilor online au început să se folosească de tehnologia de live-streaming pentru a recrea atmosfera dintr-un cazinou real. Mesele live de blackjack și ruletă sunt acum printre cele mai accesate jocuri conform Top-Cazinouri-Online, un site ce analizează cele mai bune cazinouri online din România. Furnizorii acestor tipuri de servicii, care s-au concentrat pe transparența sporită a jocurilor de masă, dar mai ales pe interacțiunea dintre dealer și jucători, au reușit să atingă cote fabuloase în acest an.


La sfârșitul lunii aprilie, Evolution Gaming, un furnizor de jocuri de cazinou virtual și de servicii de live casino (licențiat la ONJN), a devenit a doua cea mai importantă companie din industria jocurilor de noroc, prin prisma capitalizării la bursă, depășind giganți ai industriei, precum Flutter Entertainment, DraftKings, Caesars Entertainment sau MGM Resorts. Grupul suedez a raportat o creștere de 150% a veniturilor de bază din primul trimestru, depășind estimările pieței.


Indiferent de felul în care va evolua pandemia, specialiștii sunt de părere că aceste noi tehnologii au fost puternic împământenite în ultimul an și se așteaptă ca aceste industrii să-și continue expansiunea de la an la an.