Parcul Regional de Agrement Turistic și Sportiv Cornișa continuă să aibă parte de ghinionul de la naștere. Un proiect extrem de complex care a fost finalizat cu mult peste termenul inițial. Un parc de agrement unic în Moldova ce nu poate lăsa în urmă seria semieșecurilor.
Anul trecut, acest parc de agrement a demonstrat că este aducător de venituri. Generoase chiar. Iar planurile de viitor includeau zero suport financiar din partea Primăriei Botoșani și chiar se discuta despre profit. Singurul aspect care a umbrit vara lui 2019 a fost lipsa unităților de alimentație publică. Botoșănenii s-au obișnuit cu pizza livrată peste gard, din oraș.
2020, anul atipic ce va rămâne în istoria omenirii, a adus cu sine pandemia de coronavirus. Parcul Cornișa și-a limitat din obiective pentru păstrarea distanțării sociale.
Lipsa unităților de alimentație publică nu a mai fost privită ca o mare problemă.
Însă dezinteresul celor care au licitat pentru locurile din incinta parcului, rămâne o problemă.
Singurele puncte de alimentație publică de unde se mai achiziționau gustări, cafea sau răcoritoare sunt cele deschise de Direcția de Servicii Publice, Sport și Agrement (DSPSA), administratorul uriașului complex.
Unul de lângă patinoar și celălalt în incinta piscinei interioare.
Iar din rândul afaceriștilor care au licitat pentru cele șase loturi de teren pretabile pentru restaurante sau unități modulare, doar unul singur a arătat interes.
„Un singur operator a obținut autorizație și a început să lucreze la turnarea fundației, restul nu au făcut nimic. Ceilalți nu au nicio relație contractuală și nu răspund la niciun stimul din partea noastră. Contractarea s-a făcut în 2016 cu Direcția de Patrimoniu și cea de Urbanism, dar cu noi nu au vorbit. Nu îmi explic de ce nu se tranșează problema asta. Noi am recepționat obiectivul în noiembrie 2018 de la Primărie, iar Primăria de la constructor, în octombrie 2018. Și fără trei luni, sunt deja doi ani de la recepție și nu înțeleg de ce li se dă atâta toleranță. Chiar nu știu, nu că o fac pe-a naivul”,
Eugen Țurcanu, director DSPSA Botoșani.
Corneliu Timofte, administratorul uneia dintre societățile care s-au arătat interesate de deschiderea unei afaceri în Parcul Cornișa, arată că abia anul viitor restaurantul său va fi deschis pentru public.
„Am turnat placa și de acum așteptăm să ridicăm zidurile și să facem construcția. Efectiv o să dăm drumul pe 1 aprilie anul viitor, iar cu public de la 1 mai 2021. Noi terminăm în trei – patru luni, dar iarna la Cornișa nu sunt clienți, iar noi vom avea pe puțin 15 – 20 de angajați, care înseamnă 70.000 de lei salarii”,
Corneliu Timofte, administratorul Unitcom.
Și totuși, de ce atât de mult timp pentru construcția restaurantului?
„Nu am avut autorizația de construcție. Toți ne-au ajutat, dar asta este procedura. O lună jumătate la Mediu, ele sunt una după alta. Nu am avut contractul de concesiune, fiindcă nu ne-au dat voie să facem, după ce am semnat contractul trecut în septembrie, am cerut certificatul de urbanism. Până nu am avut certificatul nu a putut să se apuce arhitectul să facă proiectul. Fără proiect, nu am putut depune documentația pentru autorizația de construcție. Toate se leagă între ele”,
Corneliu Timofte, administratorul Unitcom.
Pierderile financiare nu vor fi resimțite de omul de afaceri. Pentru că, așa cum am arătat deja, vara lui 2020 chiar este una atipică. Și nu doar din punctul de vedere al pandemiei.
„Dincolo de pandemie, este vremea. La cum este acum vremea, sub 30 de grade, nu este buluc. Și cam așa o ține de câteva săptămâni. Sunt utilizatori, dar nu mulți, când afară sunt sub 30 de grade, am făcut și noi niște analize și niște statistici. Cu doar 20 și ceva de grade și cu nori pe cer nu vin oamenii”,
Eugen Țurcanu, director DSPSA Botoșani
Pentru a se păstra regulile de distanțare socială, este permis accesul doar a 400 de persoane la piscina exterioară și doar 100 pe luciul de apă.
Nu vin însă nici atâția. În zilele cu temperaturi peste 30 de grade au fost încasări de 28.000 – 50.000 de lei în condițiile în care vara trecută ajungeau chiar la 100.000 de lei în unele zile.
În schimb, parcul este preferat mai degrabă pentru plimbările de seară și picnicuri.
„Seara avem o adevărată emulație în parc ca zonă de promenadă. După ce am deschis parcul după 1 iunie, seara este un aflux foarte mare de oameni prin parc, dar ei nu sunt aducători de venituri. Vin cu semințe sau aduc mâncare din alte locații și mănâncă acolo. Bine că vin, nu zic că nu, dar nu este pentru noi un plus la venituri”,
Eugen Țurcanu, director DSPSA Botoșani
În contextul epidemiologic actual și al reglementărilor dispuse de autorități vă reamintim:
✅ Aquapark-ul are deschis doar bazinele și toboganele exterioare. Bazinele interioare sunt închise.
✅ Masca de protecție este obligatorie în spațiile închise.
✅ La intrare, măsurarea temperaturii este obligatorie.
✅ Respectați regulile de igienă respiratorie și de distanțare socială.
✅ Numărul de locuri este limitat, vă recomandăm să faceți rezervări telefonic la 0799. 910.120 sau online, accesând link-ul https://cornisaparc.ro/rezervari/
✅ În zona de bistro&drinks găsiți băuturi răcoritoare, bere, înghețată, cafea și gustări.
✅ Programul este zilnic de la 10.00 la 22.00
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL: