Comisari transformaţi în avocaţi în lupta contra băncilor

 

Ai un credit la o instituţie bancară şi ţi s-a perceput un comision care la negocierea contractului nu era inclus? Ai semnat un act adiţional însă încă consideri că există o serie de clauze abuzive pe care nu le poţi elimina? Simplu, ai nevoie de asistenţă juridică pentru a-ţi rezolva problema. Şi ce-i mai nemaipomenit, asta poate fi şi gratuită.

Astfel au gândit mulţi botoşăneni care pentru a-şi rezolva problemele cu băncile au depus reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Drept, într-o ţară cu un sistem încărcat de birocraţie şi care conferă unităţile bancare puteri depline asupra cetăţenilor, cam asta ar fi singura posibilitate de a duce o astfel de luptă. Şi se întâmplă şi la Botoşani.
„Lumea a început să afle că, cei de la Protecţia Consumatorilor preiau reclamaţiile, studiază contractul şi dacă găsesc clauze abuzive nu prea ştiu exact ce să facă. Toţi au aflat că ne ocupăm de treaba asta în acest moment şi fac reclamaţii. Noi preluăm aceste reclamaţii, verificăm la bancă existenţa actelor adiţionale semnate în 2010 iar dacă se confirmă că acel consumator a semnat adiţional după care a fost denunţat de bancă, direcţionăm către ANPC”, a explicat Mirel Rogalschi, comisar şef adjunct CJPC Botoşani.
Astfel numai în ultimele trei luni ale anului trecut la Protecţia Consumatorilor au fost depuse în jur de 50 de astfel de reclamaţii. În urma verificărilor, comisarii au constatat că la aproximativ jumătate dintre acestea într-adevăr reclamaţii aveau dreptate. Toate au fost dirijate către capitală în speranţa că structura centrală ca deschide un proces în bloc pentru toate aceste cazuri.
[[banner]]
Acţiunea a început undeva în luna octombrie, pentru luna octombrie avem transmise la ANPC în total 11 reclamaţii, pentru luna noiembrie avem transmise 8 iar pentru luna decembrie nici una”, a mai spus şeful de la Protecţia Consumatorilor.
În general, numitorul comun la aceste situaţii reclamate îl reprezintă comisionul de risc pe care îl plătesc cetăţenii. Odată eliminat însă, comisarii nu garantează că oamenii îşi vor primi retroactiv sumele plătite pe perioada în care acest comision a fost perceput în mod abuziv.
(G.E.)
CITEŞTE:
 O bancă din Botoşani a început să vândă lingouri de aur – AFLĂ preţurile