CINE sunt angajații care au fost excluși de la măririle salariale

Decizia a fost luată joi, 28 decembrie 2023, în cadrul ședinței Guvernului.

 

În anul 2024, pentru categoriile de funcții de demnitate publică pentru care nu este reglementat nivelul de salarizare prin OUG 115/2023 indemnizațiile sunt înghețate la nivelul actual, respectiv luna decembrie 2023.

 

De asemenea, prin Ordonanța de Urgență adoptată de Guvern a fost stabilit personalul din sistemul public pentru care nu se va aplica majorarea cu 5% a drepturilor salariale începând cu ianuarie 2024.

 

Este vorba despre personalul care a beneficiat de majorări salariale în acest an, în baza legii – precum personalul din Ministerul Finanțelor, ANAF, Autoritatea Vamală Română, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și casele teritoriale de sănătate.

 

În aceeași categorie intră și personalul din sistemul de justiție care a beneficiat în cursul anului 2023 de majorarea salariilor de bază/indemnizațiilor de încadrare prin acte administrative emise de ordonatorii de credite.

 

Alte prevederi au în vedere întărirea disciplinei financiare a operatorilor de stat.

 

Întrucât bugetul de venituri și cheltuieli reprezintă principalul instrument de previziune și urmărire a echilibrului financiar anual al operatorilor economici, prin actul normativ adoptat de Guvern se stabilește că bugetele de venituri și cheltuieli să fie transmise la Ministerul Finanțelor în vederea avizării în termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a legii anuale a bugetului de stat și se aprobă în termen de 150 de zile de la intrarea în vigoare a legii anuale a bugetului de stat.

 

În cazul operatorilor economici nou înființați, bugetele de venituri și cheltuieli se aprobă până la finele exercițiului financiar al anului curent.

 

O altă prevedere a Ordonanței de Urgență are în vedere prorogarea până la 30 iunie 2024 a termenului de implementare la nivelul agențiilor/autorităților/instituțiilor publice autonome a măsurilor stabilite prin Legea 296/2023.