Cel mai mare SUV de la Dacia va fi construit în România pe o platformă care poate dezvolta mașini cu o lungime de până la 4,6 metri – GALERIE FOTO

(P) Viitorul model Dacia de segment C bazat pe conceptul Bigster va fi produs la uzina de la Mioveni. Prevăzut să fie lansat în 2025, viitorul SUV de segment C va fi construit pe platforma CMF-B.

 

Vine și a treia generație Duster


Odată cu prezentarea, în data de 14 ianuarie 2021, a planului strategic Renaulution, a fost anunțată ambiția Dacia, companie ale cărei modele pot fi admirate și la Botoșani, la showroom-ul Darex Auto de la Botoșani Shopping Center, de a-și extinde gama de modele și de a-și afirma prezența în segmentul C european.


Pentru a pune în practică acest obiectiv, a fost luată decizia ca viitorul model bazat pe conceptul Bigster să fie produs la uzina de la Mioveni. Fidel spiritului Dacia, noul SUV, robust și spațios, va fi lansat în 2025. Cu doar un an mai devreme, în 2024, pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni își va face apariția și cea de a treia generație a modelului Duster.


”Dacia a intrat într-o nouă fază a evoluției sale și se pregătește să abordeze segmentul C, mizând pe aceleași atuuri care au contribuit la succesul actual al mărcii: preocuparea de a răspunde așteptărilor clienților, oferindu-le ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț”,


Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia

 

Platformă flexibilă la Mioveni


Atât viitorul Duster, cât și noul SUV bazat pe conceptul Bigster, sunt dezvoltate pe platforma CMF-B a Renault Group. Această platformă, competitivă și extrem de flexibilă, reprezintă un element important în strategia industrială a mărcii Dacia, asigurând dezvoltarea unei game largi de vehicule, cu lungimi de la 4,1 metri la 4,6 metri.


Pe această platformă se pot astfel produce vehicule cu tipuri diferite de caroserie: sedan, hatch și SUV din segmentele B și C, cu tracțiune 4x2 sau 4x4, și echipate cu motorizări termice sau hibride, conforme cu evoluția reglementărilor în domeniu. Datorită platformei CMF-B, Dacia dispune de agilitatea necesară pentru dezvoltarea noului său plan produs.