Mii de români primesc facturi uriașe la energie pe ultimele două luni.
Năuciți, caută explicații la sediile furnizorilor și reclamă faptul că nu fost informați că este luat în calcul consumul mediu lunar de anul trecut.
Și nu doar consumatorii casnici sunt afectați, ci și cei industriali. În fața acestui val de facturi enorme, potrivit unor surse guvernamentale, responsabilii au în plan modificarea ordonanței pentru energie în Parlament. Astfel, calculul facturilor să se raporteze la media acelei luni, dar din ultimii trei ani.
Mulți români veniți la primele ore să ceară explicaţii pentru facturile de mii de lei. Cei mai mulţi nu ştiu că este luat în calcul consumul mediu lunar din ultimul an.
„Muncesc pe 1.800 de lei și să plătesc o factură de 7.000 de lei?”
„Pe două luni de zile mi-au venit 7.000 de lei, deci iulie şi august 7.000 de lei, 11.000 de kw consumați. 11.000 de kw nu-i consumăm poate într-un an de zile, nici într-un an de zile. Acum e soțul meu, depune plângere, că de abia aseară a venit factura. Eu suma asta n-am de unde s-o plătesc, muncesc pe 1.800 de lei și să plătesc o factură de 7.000 de lei?”,
spune o femeie, potrivit ProTv.
„De obicei 400, 500, 600, ca fiecare avem ca toată lumea electrocasnice. Ne-am trezit în două luni de zile cu 3.200”,
adaugă femeia.
Cei care nu au bani să achite facturile, pot cere furnizorului eşalonarea datoriei.
„Nu există o prevedere legală, însă practica furnizorilor a fost întotdeauna de a discuta cu consumatorul în momentele acestea. Asta înseamnă că în momentul în care un consumator ar dori să aibă o plată eșalonată, din diverse motive, fie din dificultăți de plată, fie a primit două facturi simultan. În principiu au acordat această facilitate, doar în cazurile în care era vorba de rău-platnici sau oameni care avuseseră mai multe abateri au fost refuzați”,
Ion Lungu, președinte Asociația Furnizorilor de Energie
În cazul în care primiți o factură cu o valoare foarte mare, nu ştiţi de ce și aveți nevoie de explicații, primul pas este să trimiteți o sesizare furnizorului cu care aveți contract.
Găsiți formulare pe site-urile companiilor sau îi puteți suna.
Dacă nu primiți răspuns sau nu sunteți mulțumiți de explicații, puteți trimite o plângere la ANRE. Formularul pentru reclamații este pe site-ul instituției, relatează ProTV.
De altfel, numărul reclamațiilor care au ajuns la ANRE a crescut foarte mult anul acesta. Sunt peste 27.000, din care aproape 10.000 sunt legate chiar de facturile la energie electrică.
(Foto: playtech.ro)