Emiterea unui nou card se face în cel mult 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Printr-un ghid ce vine în ajutorul beneficiarilor tichetelor sociale pentru mâncare, introduse în vara acestui an, autoritățile au făcut o serie de precizări legate de situații în legătură cu acestea.
Precizările autorităților acoperă, printre altele, și situația în care o persoană devine eligibilă pentru a le primi acum, la ceva vreme de la lansarea programului, sau situația în care cardul este pierdut sau se dorește blocarea temporară a acestuia.
În primul rând, potrivit ghidului, cel ce a pierdut sau, pur și simplu, dorește să blocheze temporar cardul social pentru alimente și mese calde trebuie să anunțe imediat emitentul cardului, fie apelând serviciul de asistență clienți, fie utilizând aplicația mobilă a acestuia. Aceeași procedură trebuie urmată și în cazul în care cardul ce conține tichetele nu mai funcționează.
Numerele de telefon la care se poate suna în cazul în care apar probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele: Edenred - 021 301 33 03, Sodexo - 021 204 46 64 și UP România - 0374 66 22 73. Date suplimentare de contact pot fi găsite pe website-ul fiecărui emitent.
Emiterea unui nou card se face în cel mult 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Apoi, dacă o persoană îndeplinește condițiile pentru a primi tichetele sociale pentru mâncare acum, adică nu a primit ajutorul de la începutul programului, va fi adăugată automat pe listele cu beneficiari, ce sunt întocmite și actualizate de Ministerul Muncii.
Pentru a se asigura că primesc ajutorul, respectiv că se află pe aceste liste, cei ce îndeplinesc mai târziu condițiile pentru a deveni beneficiari ai tichetelor trebuie să se adreseze caselor de pensii sau agențiilor pentru plăți și inspecție socială din județul în care-și au domiciliul.
Tichetele sociale pentru mâncare se acordă o dată la două luni și au o valoare nominală de câte 250 de lei, potrivit Avocatnet.ro.