(P) Alegerea corecta a extensiei este la fel de importanta precum alegerea numelui de domeniu. In Romania, principalele optiuni pe care le ai la dispozitie sunt .ro si .com. Desigur, exista mii de alte variante (spre exemplu, .biz, .shop, .info etc.), dar achizitionarea lor este recomandata in situatii exceptionale. Spre exemplu, domeniul pe care ti-l doresti nu este disponibil pe un ccTLD (domeniul reprezentativ pentru tara) sau ai un site care se preteaza la o extensie gTLD (spre exemplu, detii un site dedicat programatorilor si alegi extensia .tech).
Dar, in orice alta situatie, extensiile .ro si .com ofera mai multa credibilitate site-ului si sunt mai usor de retinut de catre utilizatori. Google a negat ca acestea ar influenta pozitiile in SERPs (Search Engine Results Pages), dar in acelasi timp stim ca indicatorii de user experience cantaresc greu in algoritmii motorului de cautare.
Prin urmare, care este cea mai potrivita alegere dintre cele doua extensii? Este o decizie usor de luat; tot ceea ce trebuie sa faci este sa definesti publicul tinta:
• Daca vinzi doar in Romania, atunci alege intotdeauna .ro, cel putin pentru a intari increderea vizitatorilor in brandul tau. In general, este un semnal pentru utilizatori ca afacerea ta este locala, astfel ca se asteapta sa fie mult mai simplu sa cumpere de la tine. In plus, aceasta extensie ii va arata lui Google ca oferi continut relevant pentru publicul din Romania.
• Daca vinzi in mai multe tari, atunci scoate din calcul extensia .ro! Pe langa faptul ca iti va ingreuna eforturile de a urca in SERPs pe expresiile de interes, cumparatorii nu vor avea foarte multa incredere si isi vor indrepta atentia catre competitie.
Exista mii de extensii si ar fi o adevarata risipa de bani sa le cumperi de toate. Dar poate fi o idee inteligenta sa-ti inregistrezi site-ul pe .ro si .com deopotriva. Serviciile de inregistrare domenii nu sunt foarte costisitoare, astfel ca nu va trebui sa faci un efort financiar foarte mare pentru a achizitiona ambele extensii. In unele cazuri, este o decizie foarte buna. In primul rand, este o masura de brand protection. Daca tu cumperi domeniul site.ro, iar competitorul tau isi inregistreaza afacerea pe site.com, brandul tau poate avea de suferit.
O alta situatie poate fi aceea in care iei in calcul extinderea business-ului pe piata internationala. Poate dura cateva luni sau cativa ani, nu ai niciodata siguranta ca domeniul pe care ti-l doresti va fi intotdeauna disponibil. Daca vei permite ca ambele sa fie indexate, va fi o decizie pe care o vei lua la momentul respectiv. In anumite cazuri este indicat sa ai un singur domeniu cu variatii de limba, in altele este mai bine sa targetezi cu domenii diferite, cu ccTLD-ul tarilor in cauza.
Cum afli daca domeniul pe care ti-l doresti este inca disponibil? In general, pe site-urile firmelor de inregistrare domenii, spre exemplu THC.ro, firma de web hosting. Aceasta companie pune la dispozitie peste 1000 de extensii, la preturi mai mult decat avantajoase. Domeniile pe .ro costa 7,5 Euro, iar cele pe .com sunt 12,79 Euro.